حزب‌الله لبنان به فکر گشایش یک دفتر نمایندگی در مسکو، پایتخت روسیه، است. الاخبار نوشت: هیات حزب‌الله به ریاست محمد رعد، نماینده و رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در مجلس لبنان، ماه گذشته به مسکو رفت و با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، دیدار کرد. سفر اخیر سه روزه بود و از ۱۴ مارس آغاز […]

606eb138b0b7c_606eb138b0b7f حزب‌الله لبنان به فکر گشایش یک دفتر نمایندگی در مسکو، پایتخت روسیه، است.

الاخبار نوشت: هیات حزب‌الله به ریاست محمد رعد، نماینده و رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در مجلس لبنان، ماه گذشته به مسکو رفت و با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، دیدار کرد. سفر اخیر سه روزه بود و از ۱۴ مارس آغاز شد. در طرف حزب‌الله علاوه بر رعد، عمار الموسوی، رئیس روابط خارجه حزب‌الله و دستیار او، احمد مهنا، نیز حضور داشتند.

روزنامه «الاخبار» نوشت: «روس‌ها حزب‌الله را نه به عنوان سازمانی لبنانی که به عنوان حزبی که در بسیاری کشورهای منطقه حضور دارد می‌بینند.»

به گزارش این روزنامه، در سفر اخیر رعد به مسکو، علاوه بر لبنان، اوضاع یمن، عراق، سوریه، فلسطین، اسرائیل مورد بحث قرار گرفته و دو طرف بر «لزوم تقویت ارتباطات دوجانبه و استفاده از مجاری مستقیم ارتباطی بین حزب‌الله و مسکو» تاکید کرده‌اند و در ضمن «امکان گشایش دفتر نمایندگی حزب‌الله در پایتخت روسیه» نیز مطرح شده است.

گزارش هاحاکی از آن است که سفر رعد به مسکو با درخواست دولت روسیه صورت گرفته است.

بن‌بست سیاسی لبنان از انفجار بزرگ ماه اوت سال گذشته در بیروت شدت یافته است. سعد حریری در ماه اکتبر مسئول تشکیل دولت شد اما با گذشت چندین ماه هنوز موفق به رسیدن به توافق با عون بر سر ترکیب کابینه نشده است.