رئیس جمهور سابق کشورمان در دیدار با جمعی از مردم استان کرمان گفت: هفتاد سال است که طرح‌های مختلف از جمله طرح خروج از رکود و طرح فقر‌زدایی به اجرا در می آید اما اتّفاق مثبتی در زندگی مردم نمی افتد. محمود احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان کرمان که عصر روز سه‌شنبه […]

6071358a12aae_2021-04-10_09-50 رئیس جمهور سابق کشورمان در دیدار با جمعی از مردم استان کرمان گفت: هفتاد سال است که طرح‌های مختلف از جمله طرح خروج از رکود و طرح فقر‌زدایی به اجرا در می آید اما اتّفاق مثبتی در زندگی مردم نمی افتد.

محمود احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان کرمان که عصر روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ در تهران برگزار شد، طی سخنانی از مشکلات زیرساختی به عنوان مانعی برای پیشرفت کشور و به ویژه در امر اقتصاد یاد کرد و گفت: هفتاد سال است که در کشور طرح‌های مختلف از جمله طرح خروج از رکود و طرح فقر‌زدایی به اجرا در می آید اما اتّفاق مثبتی در زندگی مردم نمی افتد. همه اين طرح‌ها بر روی زیرساخت و بستری اجرا می‌شود که دارای اشکالات اساسی است. بسیاری از حرف‌ها درست است اما وقتي روی این زيرساخت قرار می‌گیرد، عمل نمی‌كند و جواب نمی‌دهد. در اين سال‌ها و به خصوص بعد از انقلاب، خیلی‌ها فداكاری كردند تا اوضاع درست شود امّا نتیجه‌ای از تلاش‌های صورت گرفته حاصل نشده است و امروز نیز همان مشکلاتی فهرست می‌شود که از ۶۰ یا ۷۰ سال قبل وجود داشته است.

محمود احمدی نژاد در تبیین ضرورت‌ها برای حل مشکلات گفتند: اوّلين اصل در مقام اداره کشور اين است كه بايد معلوم باشد در عرصه اقتصاد، سياست، فرهنگ و اجتماع چه كسی تصميم‌گير است و مسئولیت تصمیمات نیز با کیست؟ و الّا تجربه نشان داده است که بهترین طرح‌ها هم از مسیر مجلسی با این کیفیت و اين نظام تصمیم‌گیری، راه به جایی نمی‌برد.

استاد دانشگاه علم و صنعت افزود: يكی از این اقدامات دولت قبل دادن سهام عدالت به مردم بود که بيشترين مقاومت‌ها را در داخل سيستم به دنبال داشت و مانند یک نبرد سنگين بود!، امّا به نظرم از دستشان در رفت زیرا تا مدّت‌ها به آن فحش می‌دادند. اين اواخر هم ديدند اوضاع خيلی خراب است، سهام عدالت را دادند تا مردم یک آرامشی پيدا كنند. البته آن را به حساب خودشان گذاشته‌اند که از نظر من اشكالی ندارد. ما حاضریم همه چیز را به نام آنها بزنیم و مجسمه‌شان را هم بسازیم اما فقط اجازه بدهند ملّت کار کند.

ایشان با اشاره به سنگ اندازی‌های صورت گرفته در مسیر پرداخت یارانه به مردم گفتند: در بحث يارانه‌ها، قانونی را تصویب کردند که هر كسي می‌خواست آن را اجرا كند، هم خودش و هم كشور زمين می‌خورد زیرا همه راه‌ها را بسته بودند، در حالی كه در قانون قبل از آن، دولت از اختيار كامل و مسئوليت اندک برخوردار بود امّا مجلس، مسئوليت دولت را صد در صد و اختياراتش را نزديك صفر كرد! من به ناچار برای رهبری نوشتم که اين مصوبه اجرا شدنی نيست و دولت قادر به اجرای آن نیست.

خادم ملّت ایران به اظهارات مخالفان دولت‌های نهم و دهم در جلسات خصوصی اشاره کرد و گفت: آنها می‌گفتند اگر احمدی‌نژاد يارانه‌ها را اجرا كند، آراء او به شدت افزایش می‌یابد! بنابراین قانون را به گونه‌ای نوشتند که نشود آن را اجرا كرد، اما رهبری دستور دادند و دوباره وارد مباحثات شدیم و ۱۲ بند حداقلی، برای اجرا آماده شد و ما آن را اجرا كرديم و بعد هم از زمين و زمان بر سر آن ريختند و تخريب كردند. مشكلات تاريخ از حضرت آدم تا الان را به این مبلغ اندک یارانه ارتباط داده‌اند اما این موضوع هم مانند مسکن مهر و طرح‌های دیگری که به نفع مردم بود، از دستشان در رفت.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر ضرورت شفاف بودن ساختار تصمیم‌گیری گفتند: باید معلوم باشد که چه کسی مسئول تصمیم‌گیری درباره مسائل کشور است. اینگونه نمی‌شود کشورداری کرد که یکی می‌گوید من خبر نداشتم! دیگری می گوید من مسئوليت نداشتم یا من مخالف بودم و آن یکی هم بگوید من خواب بودم و صبح فهميدم! به این شکل حتی نمی‌شود یک مغازه را اداره كرد.

ایشان بر اهمیت اطّلاع مردم از همه امور کشور تأکید کردند و گفتند: مردم صاحبان اصلی این سرزمین هستند و موفقیت یک تصميم نیز در گرو اطّلاع همه مردم از آن است. امّا با وجود تجربه.های ناموفّق گذشته، بازهم تصمیمات را از مردم پنهان می‌کنند! این نحوه از تصميم‌گيری موفّق نبوده است، چرا می‌خواهند دوباره آن را تجربه كنند؟ در موضوع برجام اگر متن آن را منتشر می‌كردند و ۴۰ ميليون نفر در باره آن نظر می‌دادند آیا به چنين افتضاحی منجر می‌شد؟ الان چه چيزی گير ملّت آمده است؟ هسته‌ای را دادند و يقه آنها هم دست بيگانه است. حالا خدا می‌داند چه چيزهایی در آن نوشته‌اند چون هنوز كسی متن برجام را نديده است. اينها می‌گويند تمام ملّت به جز عدّه‌ای خاص، ضدّانقلاب و خراب است! اين تفكر طاغوتی است و باید کنار گذاشته شود.

استاد دانشگاه علم و صنعت مخفی کردن متن برجام از مردم به بهانه احتمال برهم زدن آن از سوی رژیم صهیونیستی را کودکانه توصیف کردند و افزودند: شما مناسبات جهان را نمی‌شناسيد و نمی‌دانيد كه آقای جان كری و اوباما، قبل از اينكه چيزی را با شما بنويسند، صهيونيست‌ها را خبردار می‌کردند. اینگونه اظهارات توهین به شعور ملّت ایران است! وقتی اينگونه رفتار می‌كنيد، آنها هم با هر چيزی كه عليه ملّت ما باشد مخالفت می‌كنند و شما این مخالفت را به نشانه درست بودن آن تلقّی کرده و امضايش می‌كنيد. پنج سال بعد معلوم می‌شود چه افتضاحی بوده است. حالا چه كسی بايد برود و جبران كند و خسارت آن را چه كسی جز مردم بايد بدهد؟

ایشان به تمرکز ۸۵ درصد ثروت كشور در دست دولت و نهادهای حكومتی اشاره کرد و گفت: از جمله مواردی که با دولت قبل مخالفت می‌کردند، طرح واگذاری‌ها و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بود. با آنکه واگذاری‌ها در بورس انجام شده بود، مخالفان می‌گفتند خصوصی‌سازی نشده است و بايد به افراد خاص داده می‌شد! آنها واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به ۵۰ میلیون نفر را خصوصی‌سازی نمی‌دانند اما واگذار کردن شرکت‌ها با ۲۰ درصد قیمت به رفقايشان آن هم از محل وام‌های بانکی را خصوصی‌سازی می‌نامند!

خادم ملّت ایران بازگرداندن ثروت كشور به كلّ ملّت را ضروری خواند و گفت: بيش از ۸۰ درصد انرژي كشور، توسط ۲۹ درصد جامعه استفاده می‌شود و بيش از ۸۰ درصد مردم كمتر از ۲۰ درصد انرژی را مصرف می‌کنند. نه فقط انرژی بلکه زمين‌ها، جنگل‌ها، معادن و بقیه ثروت‌های طبیعی متعلق به کل ملّت است. برخی بر معادن آنچنان چنبره زده‌اند كه اصلاً ملّت از آن خبر ندارد. سنگ معدن را كيلویی ۱۰ تومان می‌برند و محصولش را با استفاده از انرژی ارزان به قیمت جهانی به مردم می‌فروشند. همين كارها باعث می‌شود مردم فقير شوند و یک عدّه به ثروت‌های کلان دست پیدا کنند.

ایشان تمرکز همه تصمیمات در حکومت را اشتباه توصیف کردند و گفتند: دولت و حكومت باید منطقی بشوند به نحوی كه همه دنيا آن را بپذيرد. نقش حکومت، هدايت و نظارت و مراقبت از عدم وقوع ظلم و تجاوز به حقوق مردم است. باید راه را بر همه مردم باز كند و ثروت را به مردم برگرداند، اینجاست که عدالت نمود عینی پیدا می کند.

دکتر احمدی‌نژاد بزرگترين امر به معروف و نهی از منكر را از طرف مردم به سمت مديران و حاكمان دانستند و افزودند: اصل امر به معروف و نهی از منکر را آنقدر تنزّل داده‌اند که يكسویه و از طرف حكومت به سمت مردم شده است و مردم حق اعتراض به حكومت را ندارند. در حالی که اگر کسی از میان صاحب منصبان یک درجه منحرف شود، این انحراف با ۱۸۰ درجه به جامعه منتقل می‌شود.

ایشان حق تعيين سرنوشت را متعلّق به ملّت دانستند و گفتند: همه پيامبران آمدند تا اين حق مردم را احياء كنند. امام خمینی(ره) بارها تصریح کرد که مردم آزادند و حق دارند هر تصميمی را حتی اگر به زیان خودشان باشد، بگيرند امّا عدّه‌ای با توسّل به یک بهانه کودکانه و دروغین می‌گويند اگر به مردم آزادی بدهيم، مرتکب اشتباه و فساد می‌شوند. اصلا اشتباه كنند به شما چه ربطی دارد؟ چطور است که اشتباه نكردند و شماها را بر سر اين كارها آوردند؟ خدا به انسان‌ها اختيار داده است تا تصمیم بگیرند اما وقتی اين حق از مردم سلب شود، دیگر حق و باطل، راست و دروغ، خوب و بد، ارزش و ضد ارزش، بهشت و جهنّم، معنای خود را از دست می‌دهند. همه اينها زمانی معنا پيدا می‌كنند كه مردم اختيار داشته باشد و بتوانند برای سرنوشت خود تصميم بگيرند. درطول تاریخ هرجا که ملّت تصميم گرفته، مصالح خودش را در آن ديده است.

استاد دانشگاه علم و صنعت افزود: خدا بهترين ثروت و فرهنگ و زمين دنيا را برای ملت ایران قرار داده است، بنابراین جمهوری اسلامی بايد پاك‌ترين، سالم‌ترين، منظم‌ترين و پيشرفته‌ترين كشور جهان باشد و در دنيا بدرخشد. نه اينكه هر كجا آمارگيری می‌كنند، در خوبی‌ها آخر و در خرابی‌ها اوّل هستيم! برخی جوری حرف می‌زنند كه انگار نشدنی است و مدّعی هستند که دارند کشور را خيلی عالی اداره می‌كنند و می‌گویند اگر ما نبوديم قحطی می‌آمد و وضع خيلی بدتر می‌شد!

ایشان درست کردن کینه بین مردم و انداختن گناه ندانم‌کاری‌ها به گردن مردم را تقبیح کردند و گفتند: عجیب است که تمام اختيارات و ثروت کشور در دست شماست امّا مردم را مقصّر وضع موجود معرفی می‌کنید!؟ تحقير و در فقر نگاه داشتن و محدود کردن مردم، کار شیطان است. تک‌تک مردم بايد سرشان را بالا بگيرند و راه بروند، عزيز و محترم شمرده شوند و دستشان هم در جيب خودشان باشد. در عدالت و آزادی است كه انسانيت انسان‌ها شكوفا می‌شود. وقتی اختيارات و ثروت در یک طرف تمرکز داشته باشد ، نتیجه‌اش فقر و بدبختی در طرف دیگر است.

دکتر احمدی‌نژاد به برپایی تمدّن بزرگ ایران از سوی ایرانیان در همين سرزمين خشک اشاره کرد و گفت: اکنون هم همان ايرانی‌ها هستند. تقسيم‌بندی‌های قومی، قبيله‌ای و مذهبی و به جان هم انداختن مردم هیچ نسبتی با فرهنگ غنی ملّت ایران ندارد.
همه مردم عاشق كشورشان و عاشق ارزش‌های الهی هستند، همه موحّدند و دوست دارند ايران بالا برود و عدالت و انسانيت حاکم باشد و ما فقط بايد راه مردم را باز كنيم.

ایشان خطاب به طاغوت‌ها و مستكبران عالم گفتند: این اشتباه بزرگی است که فكر كرده‌اید كه می‌توانید ملّت ايران را در اين سطح نگه دارید. اين فنر به زودی درخواهد رفت. من هم به وقت انتخابات مطالبی دارم كه در‌باره وضعیت موجود کشور عرض خواهم كرد و به فضل الهی از كسی هم نمی‌ترسم. مملكت را به فلاكت كشانده‌اند و مردم دارند در فقر دست و پا می‌زنند و دائم برای مردم ادعا می‌كنند. قبل از شما بوده‌اند و بعد از شما هم خواهند آمد، هیچ کس ابدی نيست.

خادم ملّت ایران همچنین به تجلیل از مردم استان کرمان پرداخت و گفت: این منطقه گنج پيدا و پنهان و برخوردار از بهترين مردمان، بهترين فرهنگ و انديشه و استعدادها و بهترين ظرفيت‌های طبيعی است. مردم استان کرمان در طول تاريخ، اهتمام خود را مصروف عزّت و عظمت ايران و ارزش‌های الهی کرده‌اند و مردان بزرگ، دانشمندان، سياستمداران، خادمان، دلسوزان، فن‌آوران و كارآفرينان این استان، همواره منشاء خدمات بزرگی به ايران عزیز بوده اند.

در حاشیه این مراسم و قبل از سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد نیز چند تن از حاضران در این دیدار با سخنانی به تشریح وضعیت تأسّف‌بار کشور پرداختند و به نمایندگی از اقشار مختلف مردم گزارش‌هایی از وضعیت موجود و مشکلات مردم شریف این استان ارائه نمودند و با بیان شرایط سخت پیش روی ملّت ایران در نتیجه ناکارآمدی‌های مدیران کشور، به عنوان یک مطالبه عمومی مصرّانه از خادم ملت ایران دکتر محمود احمدی‌نژاد خواستند تا جهت کمک به حل مشکلات کشور و مردم و نجات کشور از شرایط بغرنج کنونی، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد.