خبرگزاری رسمی کویت در انتشار خبر درگذشت شاهزاده فیلیپ اشتباه زبانی کوچک مرتکب شد و در خبر به جای شوهر ملکه زن ملکه نوشت. خبرگزاری رسمی کویت«کونا» اعلام کرد که از کسانی که عامل اشتباه زبانی در خبر منتشر شده توسط این خبرگزاری درباره مرگ شاهزاده«فیلیپ» همسر ملکه«الیزابت دوم» ملکه انگلیس بودند تحقیقات صورت می […]

60714ae42e96c_60714ae42e96f خبرگزاری رسمی کویت در انتشار خبر درگذشت شاهزاده فیلیپ اشتباه زبانی کوچک مرتکب شد و در خبر به جای شوهر ملکه زن ملکه نوشت.

خبرگزاری رسمی کویت«کونا» اعلام کرد که از کسانی که عامل اشتباه زبانی در خبر منتشر شده توسط این خبرگزاری درباره مرگ شاهزاده«فیلیپ» همسر ملکه«الیزابت دوم» ملکه انگلیس بودند تحقیقات صورت می گیرد.

تحقیقات از این افراد بعد از آن صورت می گیرد که کونا روز جمعه خبر مرگ شاهزاده فیلیپ را با اشتباه زبانی کوچک در حساب توئتیری خود منتشر کرد. این خبرگزاری درگذشت شاهزاده فیلیپ را این گونه منتشر کرده بود:« وفاة الأمیر فیلیب زوجة الملکة إلیزابیت الثانیة»(مرگ شاهزاده فیلیپ زن ملکه الیزابت دوم».و در خبر کلمه « زوجة» (زن)به جای «زوج»(شوهر) نوشته شده بود.

«عصام الروح» سخنگوی رسمی خبرگزاری رسمی کویت تأکید کرد که از عاملان این اشتباه تحقیقات صورت می گیرد و تدابیر قانونی مربوطه علیه آنها اتخاذ می شود زیرا کیفیت محتوی و دقت در انتشار اخبار برای این خبرگزاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

روز گذشته کاخ باکینگهام اعلام کرد که شاهزاده «فیلیپ» همسر ملکه«الیزابت دوم» ملکه انگلیس در سن ۱۰۰ سالگی درگذشت.

ملکه الیزابت در بیانیه ای که کاخ باکینگهام منتشر کرد تأکید کرد که «شاهزاده فیلیپ امروز صبح جمعه در کاخ ویندسور در آرامش از دنیا رفت».

زندگی مشترک ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ ۷۳ سال تداوم داشت.

همسر ملکه انگلیس در ماه ژوئن آینده صد ساله می شد. فیلیپ در ۱۰ ژوئن ۱۹۲۱ در شهر «کورفوی» یونان زاده شد.

او به صورت موروثی از بدو تولد لقب شاهزاده یونان و دانمارک را برعهده داشت. فیلیپ در ۲۰ نوامبر ۱۹۴۷ با ملکه انگلیس، الیزابت دوم ازدواج کرد.

فیلیپ و الیزابت دوم دارای چهار فرزند هستند. چارلز، ولیعهد و شاهزاده ولز، آن شاهزاده سلطنتی، اندرو و ادوارد این چهار نفر هستند.

«بوریس جانسون» نخست ‌وزیر محافظه کار انگلیس گفت که شاهزاده فیلیپ «الهام بخش زندگی جوانان انگلیسی بود.»‌

طبق درخواست شخصی شاهزاده فیلیپ مراسم خاکسپاری او رسمی و با شرکت دولتمردان برگزار نمی شود. وی از نزدیکان خود خواسته که مراسم خاکسپاری به صورت «نظامی» برگزار شود. فیلیپ خود عضوی از ارتش انگلیس بود.