مدیر دفتر امور اسرا وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین اظهار کرد: زندان‌های اسرائیل به صحنه شکنجه و ستم تبدیل شده‌اند، مساله‌ای که بر ذهن و روحیه اسرا از جمله اسیری که پنج‌شنبه گذشته آزاد شد، سایه می‌افکند. منقذ ابو عطوان در استان بیت لحم به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: در صحنه شکنجه، ستم و رنجی […]

60729e6a91dec_60729e6a91dee مدیر دفتر امور اسرا وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین اظهار کرد: زندان‌های اسرائیل به صحنه شکنجه و ستم تبدیل شده‌اند، مساله‌ای که بر ذهن و روحیه اسرا از جمله اسیری که پنج‌شنبه گذشته آزاد شد، سایه می‌افکند.

منقذ ابو عطوان در استان بیت لحم به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: در صحنه شکنجه، ستم و رنجی که مسؤولان رژیم اشغالگر در زندان‌های خود اجرا می‌کنند، اسرای فلسطینی همراه با جسم و روح و ذهن و فکرشان قربانی هستند.

رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه منصور الشحاتیت، اسیر ۳۵ ساله فلسطینی از شهرک دورا واقع در غرب الخلیل را پس از ۱۷ سال اسارت آزاد کرد.

پس از آزادی الشحاتیت نشانه‌های ضعف و لاغری و فراموشی در او دیده شد به شکلی که این اسیر فلسطینی قادر به شناسایی خانواده خود نبود و همین مساله یک کمپین بزرگ برای همبستگی با او ایجاد کرد.

ابو عطوان در این رابطه اظهار کرد: الشحاتیت در حال حاضر از ناتوایی ذهنی و روحی ناشی از انزواهای طولانی مدت که نه فقط جسم او بلکه روح و روانش را احاطه کرده، رنج می‌برد.

مدیر دفتر هیات امور اسرای فلسطین در ادامه گفت: الشحاتیت اولین اسیری نیست که با این وضعیت بیمارگونه که هر قلبی را به درد می‌آورد، از زندان‌های رژیم اشغالگر خارج می‌شود.

او با اشاره به فوت حدود ۲۳۰ اسیر فلسطینی در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی و حضور هزاران اسیر بیمار در این زندان‌ها که هیچ نوع درمان و دارویی به آنها ارائه نمی‌شود، گفت: صدها اسیر فلسطینی در حالی پس از سال‌های طولانی از زندان آزاد می‌شوند و به جامعه فلسطین بازمی‌گردند که هم از نظر جسمی و هم روحی سلامت نیستند.

قدری ابوبکر، رئیس هیات امور اسرای فلسطین نیز به آناتولی گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تعهد داد درمان الشحاتیت را که ۱۳ سال در سلول انفرادی به سر برده، پیگیری کند.

طبق آمار نهادهای ویژه رسیدگی به امور اسرا، در زندان‌های رژیم صهیونیستی حدود ۴۴۵۰ فلسطینی در بازداشت به سر می‌برند که از این تعداد ۳۷ تن زن، ۱۴۰ تن کودک و ۴۴۰ تن نیز متهم اداری (بدون اتهام) هستند.