یک استاد دانشگاه گفت: ظریف به درد رئیس جمهور شدن نمی خورد و به عنوان نفر دوم خوب است. فارغ از این مسئله او می ترسد و نامزد نمی شود. کسی باید رئیس جمهور شود که مطالبه مردم را پاسخ دهد و ظرفیت کتک‌خوری داشته باشد. معادلات صحنه انتخابات هر روز شفاف تر می شود […]

607d4e9155a09_2021-04-19_14-04 یک استاد دانشگاه گفت: ظریف به درد رئیس جمهور شدن نمی خورد و به عنوان نفر دوم خوب است. فارغ از این مسئله او می ترسد و نامزد نمی شود. کسی باید رئیس جمهور شود که مطالبه مردم را پاسخ دهد و ظرفیت کتک‌خوری داشته باشد.

معادلات صحنه انتخابات هر روز شفاف تر می شود اما برخی معتقدند هنوز نامزدهای اصلی وارد عرصه نشده اند.

احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره آرایش فضای انتخابات ریاست جمهوری گفت: خیلی شفافیت در عرصه انتخابات ریاست جمهوری نمی بینیم و بیشتر یک نوع سرگشتگی، سردرگمی و تحیّر را شاهد هستیم چون نامزدهای قدر هنوز وحشت دارند که وارد صحنه شوند.

این استاد دانشگاه درباره کاندیداتوری محمدجواد ظریف بیان کرد: آقای ظریف به درد رئیس جمهور شدن نمی خورد و به عنوان نفر دوم خوب است. فارغ از این مسئله او می ترسد و نامزد نمی شود. کسی باید رئیس جمهور شود که مطالبه مردم را پاسخ دهد و ظرفیت کتک‌خوری داشته باشد.

وی افزود: دولت آقای روحانی به طور مشخص آقای واعظی به کاندیداتوری آقای لاریجانی تمایل دارند و معتقدم او می آید، اصلاح طلبان نیز اگر کاندیدایی نداشته باشند و بخواهند وارد عرصه انتخابات شوند به سمت لاریجانی می آیند. در جبهه مقابل او نیز محسن رضایی و قالیباف هستند. لاریجانی فرد خوبی است اما در برقراری ارتباط با مردم مشکل دارد. یعنی مثل احمدی نژاد نیست که حالت پوپولیستی داشته باشد.

این استاد دانشگاه درباره کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی توضیح داد: فکر نمی‌کنم آقای رئیسی بیاید هرچند دفعه گذشته ۱۵ میلیون رأی داشت و برخی از اطرافیانش امروز تصور می کنند او می تواند در انتخابات پیش رو آرای ریزشی روحانی را به سمت خود جلب کند و میزان آرای خود را به ۲۰ میلیون برساند اما این در عالم تخیل است.

این فعال سیاسی یادآور شد: هرچند اصولگراها روی آقای رئیسی اجماع دارند ولی اشتباه آنها این است که فکر می کنند چون بلندگو زیاد دارند، اثرگذاری شان هم زیاد است. حال آنکه ۱۵ میلیون رأی دوره گذشته آقای رئیسی با زحمت زیادی جمع شد. ضمن آنکه جبهه اصلاحات دست روی دست نمی گذارد که اصولگراها راحت بتوانند همان میزان رای را برای آقای رئیسی جمع کنند. آنها جنجال به پا می کنند و حرکت هایی را انجام می دهند که این جنجال و حرکت ها به نفع آقای رئیسی نیست.

وی با اشاره به فضا سنگین ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری افزود: اصلاح طلبان در تخریب و جنگ روانی دست برتر را دارند و نمی گذارند آرای ریزشی آقای روحانی به سبد آقای رئیسی برود. معتقدم اگر آقای رئیسی در قوه قضائیه بماند به نفعش خواهد بود. امروز جامعه ایران متأثر از عملکرد دولت روحانی به شدت مطالبه گر شده است و مطالبه گری اش هم با خشونت همراه است.

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: هر چه جلوتر وضعیت بد اقتصادی زبان مردم را تندتر کرده و این زبان تند از حالت مدنیت خارج می شود. ما می بینیم این روزها مردم با ناسزا از رئیس جمهور یاد می کنند، پس از رئیس جمهور بعد هم به همین سبک یاد می شود چون مشکلات طوری نیست که رئیس جمهور بعدی بتواند آنها را سریع حل کند.