بزرگترین سازمان جوانان کره شمالی قرار است بعد از چند سال، اولین کنگره خود را برگزار کند که تلاشی آشکار برای تشدید انضباط ایدئولوژیکی همزمان با نگرانی‌ها درباره تماس پیدا کردن هرچه بیشتر نسل جوانتر با نفوذهای خارجی است. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این سازمان کره شمالی با نام "لیگ جوانان کیم ایل سونگیست-کیم جونگ […]

607eb46055b09_607eb46055b0c بزرگترین سازمان جوانان کره شمالی قرار است بعد از چند سال، اولین کنگره خود را برگزار کند که تلاشی آشکار برای تشدید انضباط ایدئولوژیکی همزمان با نگرانی‌ها درباره تماس پیدا کردن هرچه بیشتر نسل جوانتر با نفوذهای خارجی است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این سازمان کره شمالی با نام "لیگ جوانان کیم ایل سونگیست-کیم جونگ ایلیست"(Kimilsungist-Kimjongilist ) که تحت اداره حزب حاکم کارگران قرار دارد، در تاریخ ۲۷ آوریل کنگره خود را در پیونگ یانگ برگزار خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد: دستاوردها و تجارب حاصل شده توسط تجار جوان و علت‌های کمبودها ودرسهای فرا گرفته شده در این فرآیند طی این کنگره مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اضافه کرد، شرکت کنندگان درباره راه‌های ضروری برای کمک این سازمان جوانان به اجرای تصمیمات اتخاذ شده در طی کنگره حزب حاکم در ماه ژانویه بحث خواهند کرد.

این لیگ جوانان در سال ۱۹۴۶ توسط کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی و پدربزرگ رهبر فعلی این کشور یعنی کیم جونگ اون ایجاد شده و گمان برده می‌شود تعداد اعضای فعلی آن حدود پنج میلیون نفر باشد.

نشست‌های پیش روی این سازمان اولین نشست‌ها در نوع خود از زمان برگزاری آخرین دور آنها در سال ۲۰۱۶ که همراه با حضور کیم جونگ اون بود، محسوب می شود.

این نشست در حالی قرار است برگزار شود که کره شمالی اخیرا از مردمش خواسته اتحادشان را حفظ کنند و "خلوص ایدئولوژیکی" داشته باشند.

ماه دسامبر کره شمالی اقدام به تصویب مجدد قانونی پرداخت که مجازات را برای مالکیت ویدیوهای ساخته شده در کره جنوبی تشدید می‌کند و این بخشی از تلاشها برای ممانعت از موج ورود فرهنگ خارجی که می‌تواند بر ایدئولوژی مردم آنجا نفوذ کند، بوده است.

همچنین طبق این گزارش انتظار می‌رود که طی این نشست‌های بعدی درباره مساله تغییر نام این سازمان جوانان بحث شود.

در سال ۲۰۱۶ نام این سازمان از اسم قبلی اش یعنی "لیگ سوسیالیستی جوانان کیم ایل سونگ" به نام فعلی یعنی "لیگ جوانان کیم ایل سونگیست-کیم جونگ ایلیست" تغییر یافت. ناظران می‌گویند این سازمان ممکن است این بار نامش بدون عبارت " کیم ایل سونگیست-کیم جونگ ایلیست" تغییر یابد.