بر اساس گزارش امروز (چهارشنبه) خبرگزاری رسمی کره شمالی، رهبر این کشور در یک پیام دیگر انتخاب میگوئل دیاز کانل به عنوان رئیس جدید قدرتمند حزب کمونیست حاکم کوبا را تبریک گفته و بر روابط استراتژیک "ویژه" دو کشور تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، پیشتر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با فرستادن پیامی […]

607ff856cb113_607ff856cb116 بر اساس گزارش امروز (چهارشنبه) خبرگزاری رسمی کره شمالی، رهبر این کشور در یک پیام دیگر انتخاب میگوئل دیاز کانل به عنوان رئیس جدید قدرتمند حزب کمونیست حاکم کوبا را تبریک گفته و بر روابط استراتژیک "ویژه" دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، پیشتر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با فرستادن پیامی به ابراز "حمایت مطلق" از دیاز کانل بعد از انتصاب وی به عنوان دبیر اول حزب کمونیست کوبا پرداخته بود و پیام دوم کیم جونگ اون نیز یک روز بعد از پیام قبلی و به واسطه سفیر کوبا در پیونگ یانگ تحویل داده شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد، کیم جونگ اون کیم سونگ نام، یک مقام ارشد حزب حاکم کارگران کشور را به سفارت کوبا در پیونگ یانگ فرستاده تا تبریک وی را از طریق خسوس دلوس آنگلز آیسه سوتولونگو،‌به دیاز کانل برساند"

کیم جونگ اون در این پیام گفت، همواره دست به دست دیاز کانل در مقابله با چالشهای نیروهای متخاصم داده و بر اراده‌اش در خصوص توسعه هر چه بیشتر "روابط رفاقتی ویژه و روابط راهبردی با کوبا در یک سطح بالای جدید مطابق با الزام دوران جدید" تاکید کرد.

این در حالی است که پیونگ یانگ در تلاش برای برقرار کردن روابط نزدیکتر با همپیمانان سنتی خود در ضمن بن بست در مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن بوده است. ماه گذشته میلادی کیم جونگ اون چند پیام شفاهی برای رهبران چین، کوبا، ویتنام و لائوس فرستاد.