بر اساس منشور دوران انتقالی در کشور چاد، محمد ادریس دبی، پسر رئیس جمهور درگذشته این کشور که ریاست شورای نظامی انتقالی را در دست دارد، به عنوان رئیس دولت و فرمانده کل قوای این کشور منصوب شده و عهده دار وظایف آنها می‌شود. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شورای نظامی انتقالی چاد بعد از آن […]

6080006c0fac0_2021-04-21_15-07 بر اساس منشور دوران انتقالی در کشور چاد، محمد ادریس دبی، پسر رئیس جمهور درگذشته این کشور که ریاست شورای نظامی انتقالی را در دست دارد، به عنوان رئیس دولت و فرمانده کل قوای این کشور منصوب شده و عهده دار وظایف آنها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شورای نظامی انتقالی چاد بعد از آن طی روز سه شنبه تشکیل شد که ادریس دبی، رئیس جمهور فقید این کشور در سن ۶۸ سالگی در بیمارستان به خاطر جراحاتی که در درگیری با شبه نظامیان متحمل شده بود جان باخت. قرار شده که دوران انتقالی در چاد مدت ۱۸ ماه ادامه داشته باشد و سپس انتخابات جدید برگزار خواهد شد.

طبق منشور دوران انتقالی در چاد، شورای نظامی، شورای ملی دوران انتقالی و دولت انتقالی مقام‌های کلیدی در این ۱۸ ماه خواهند بود.

بند ۳۷ منشور مذکور می‌گوید: رئیس شورای نظامی انتقالی مجری وظایف رئیس جمهوری، رئیس دولت و فرمانده کل نیروهای مسلح است. او متضمن اجرای منشور انتقالی بوده و به عنوان رئیس دولت عمل می‌کند.

چاد همچنین تاکید کرده که همچنان به همه توافقات بین‌المللی که قبلا امضا کرده، پایبند است.

بند ۸۸ منشور تصریح داشته است: معاهدات و توافقات بین‌المللی امضا شده توسط جمهوری چاد که به طور مقتضی تصویب شده‌اند بر اساس اصل اقدام متقابل همچنان به قوت خود باقی می‌مانند.

از سوی دیگر معاون رئیس شورای نظامی انتقالی چاد نیز امروز بیان کرد، این شورا بعد از برگزاری انتخابات قدرت را به یک دولت غیرنظامی واگذار می‌کند.

او در بیانیه‌ای تصریح کرد: ما مایل هستیم به مردم اطمینان دهیم که اعضای شورای نظامی انتقالی بعد از انتخابات آزاد و دموکراتیک در عرض ۱۸ ماه قدرت را به دولت غیرنظامی واگذار خواهند کرد.