رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه مدیریت جدید سایپا مبتکر و نوآور است، گفت: در سال جاری شاهد عرضه خودروهای جدید و باکیفیت به بازار توسط سایپا خواهیم بود و این گروه خودروسازی به سمت تامین رضایت مردم حرکت می‌کند. غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات و خطوط تولید گروه خودروسازی سایپا، […]

6083bbb506709_2021-04-24_11-03 رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه مدیریت جدید سایپا مبتکر و نوآور است، گفت: در سال جاری شاهد عرضه خودروهای جدید و باکیفیت به بازار توسط سایپا خواهیم بود و این گروه خودروسازی به سمت تامین رضایت مردم حرکت می‌کند.

غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات و خطوط تولید گروه خودروسازی سایپا، اظهار داشت: سال های گذشته، مجموعه سایپا انواع محدودی خودرو تولید می‌کرد که بخشی از آن به صورت سی.کی.دی بود، اما در دو سال اخیر این مجموعه با خوداتکایی به پیشرفت های خوبی رسیده و توانسته با طراحی و تولید خودروهای جدید به سمت تامین نیاز مشتریان و به روز رسانی صنعت خودرو حرکت کند.

وی با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا در مسیر نوآوری و توسعه است، تاکیدکرد: آنچه كه در مركز تحقيقات سايپا ديده شد، بیانگر كار بزرگي است که توسط مهندسان داخلی در حال انجام است، لذا با ادامه رویکرد فعلی، صنعت خودرو می تواند به پیشرفت هایی که از سال های دور انتظار آن می‌رفت، برسد.

مديريت حاکم بر سایپا مبتكرانه و نوآورانه است

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد ورود خودروهای جدید سایپا به بازار و رونمایی محصولات جدید خواهیم بود، گفت: تنوع گسترده در محصولات خودرویی، ارتقاء سطح تکنولوژی خودروها و رشد کیفی سه مقوله ای است که این خودروساز هدف گذاری کرده است که طی سال جاری و سال آینده محقق کند.

وی ادامه داد: مديريت حاکم بر سایپا مبتكرانه و نوآورانه است و سعی شده برای احترام به حقوق شهروندان و نظرات مشتريان برنامه ریزی های لازم صورت گیرد؛ قطعا در اين مسير ايراداتي وجود دارد که این شرکت خودروساز باید برای حل آنها گام بردارد.

شریعتی خاطرنشان کرد: هيچ كس انتظار ندارد كه در شرايط سخت تحريم خودروساز ايراني با خودروسازان مطرح خارجي كه سال هاي متمادي است در بازارهاي بين المللي حضور دارد، تطابق داشته باشد اما حرکت به سمت توسعه و حل چالش ها ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا با توجه به طراحی خودروهای جدید و به روز این امکان را خواهد داشت که صادرات محصولات خود را به کشورهای منطقه گسترش داده و با سایر شرکت‌های خارجی در بازار منطقه رقابت کند، تصریح کرد: با توجه به توسعه مناسب صنعت خودرو، دیگر این صنعت نیازمند حمایت های غیر متعارف نیست، البته حمایت از توليدات داخل وظيفه دولت ها است و در تمام كشورها انجام مي‌شود.

ادامه حرکت توسعه ای سایپا

رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: امیدوارم حرکت توسعه ای سایپا متوقف نشود و فرآیندی که وجود دارد حمایت و پشتیبانی شود.

وی با بیان اینکه شرايط امسال و سال هاي آينده سايپا متفاوت از دهه هاي گذشته است، تصریح کرد: من به توسعه این مجموعه امیدوار هستم و قطعا با افزایش فعالیت مهندسان داخلی و نیاز سنجی بازار می توان صنعت خودروی کشور را متحول کرد.

تقدیر برای خروج پراید

شریعتی ضمن تقدیر از مدیرعامل گروه خودروسازی برای خروج پراید از خط تولید این مجموعه، گفت: ورود خودروهای ایمن و به روز اتفاق خوبی بود که بعد از خروج پراید با جدیت بیشتری دنبال شد؛ از سايپا انتظار داريم كه اين حركت رو به جلو را با شتاب بيشتري ادامه دهد.

وی در ادامه به موضوع استاندارد ۸۵ گانه خودرو اشاره کرد و افزود: با توجه به رشد صنعت خودرو از شرکت های خودروسازی می خواهیم تنها به استانداردهای اجباری بسنده نکنند و در راستای انتظارات مشتریان و احترام به مصرف کنندگان خودرو، سطح استانداردها را افزایش دهند؛ به گونه‌ای که سازمان ملی استاندارد خود را با استانداردهای به روز و بومی شده خودروسازان تطبیق دهد.

شاهین؛ با استانداردهای سخت‌گیرانه

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به استاندارد مناسب خودروی شاهین که از اواخر سال گذشته وارد بازار شده است، گفت: برای تدوین استاندارد این خودروی تولید داخل، همکاری های گسترده‌ای بین سازمان ملی استاندارد و گروه خودروسازی سایپا صورت گرفت که نتیجه آن بسیار مطلوب بود؛ هر دو مجموعه تلاش کردند که با وجود شرایط سخت تحریم سطح استاندارد خودروی شاهین را بالا ببرند.

وی ادامه داد: هر میزان که استانداردها سخت گیرانه تر باشد به طور قطع رضایت مشتریان بیشتر خواهد شد و صادرات خودروهای تولید داخل میسر می شود؛ در این میان ضرورت دارد تامین رضایت مردم اولویت خودروسازان باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در سال جاری شاهد ورود خودروهایی به بازار خواهیم بود که خودروسازی سایپا بر اساس سلیقه مشتریان و رعایت استانداردها تولید می کند.

وی تصریح کرد: با روند توسعه ای که سایپا در پیش گرفته است نگاه جامعه به صنعت خودرو تغییر خواهد کرد و دیگر مردم به دنبال خودروهای خارجی نخواهند بود.

شریعتی اظهار داشت: صنعت خودرو با وجود سخت ترین شرایط تحریمی و مشکلات جدی که با آن مواجه شد توانست به موفقیت دست پیدا کند.