شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان‌های مسکونی، با ۱۳۰ راکت به تل‌اویو و شهرک‌های اطراف آن حمله کرده است. گروه‌های مقاومت شهر بندری حیفا در داخل سرزمین‌های اشغالی را هدف حملات راکتی قرار دادند. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز خبر داد که یک ساختمان در حومه […]

609ad34680020_609ad34680022 شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان‌های مسکونی، با ۱۳۰ راکت به تل‌اویو و شهرک‌های اطراف آن حمله کرده است.

گروه‌های مقاومت شهر بندری حیفا در داخل سرزمین‌های اشغالی را هدف حملات راکتی قرار دادند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز خبر داد که یک ساختمان در حومه تل‌آویو مورد اصابت موشک‌های شلیک شده از غزه قرار گرفت.

همچنین رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که در پی حملات راکتی گروه‌های مقاومت، تمامی پروازهای فرودگاه بین‌المللی بن گوریون تل‌آویو متوقف شد.

حملات موشکی گروه‌های مقاومت باعث بروز آتش سوزی در شهر حولون در نزدیکی تل‌آویو شده است.

فلسطین الآن به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نوشت: دست‌کم دو شهرک‌نشین صهیونیست درپی حمله موشکی مقاومت به تل‌آویو به هلاکت رسیدند

⁩ظرفیت پناهگاه‌های تل‌آویو تکمیل شد

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی خبر داد که پس از آنکه گروه‌های مقاومت با ده‌ها موشک تل‌آویو را هدف قرار دادند، بخش عمده ساکنان تل‌آویو به سوی پناهگاه‌ها هجوم آورده تا از موشک‌های مقاومت در امان باشند.
در پی هجوم ساکنان تل‌آویو به پناهگاه‌ها، ظرفیت آنها تکمیل شده و تعدادی بیرون از پناهگاه‌ها باقی مانده‌اند.

حمله موشکی به مخزن سوخت و افزایش تلفات

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: انبار سوخت در یک تاسیسات راهبردی انرژی در جنوب عسقلان را با موشک‌های سنگین به صورت دقیق هدف گرفتند.

سایت والا نیز اعلام کرد: موشکی به انبار سوخت در تاسیسات استراتژیک و راهبردی انرژی در جنوب عسقلان اصابت کرد که منجر به حریق گسترده شد.

منابع عبری نیز تاکید کردند: از ابتدای درگیری‌ها از روز دوشنبه تا امروز ۶۰۰ موشک تاکنون به سمت شهرهای رژیم صهیونیستی شلیک شده‌اند.

این در حالی است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ارتش سلسله حملات گسترده به غزه را امروز مجددا آغاز کرد و این حملات در ساعات آینده ادامه خواهند داشت.

در این راستا جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برج هنادی در غرب غزه را بمباران کردند که به طور کامل فروریخت. این برج شامل ۱۳ طبقه است که با خاک یکسان شد. این در حالی است که القسام تهدید کرده است اگر برج‌های مسکونی هدف گرفته شوند، تل‌آویو در معرض حملات آنها خواهد بود.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سلسله حملاتی را به مناطق مختلف غزه داشتند که شامل غیرنظامیان، مدرسه و یک کارخانه پلاستیک سازی بود.

جنگنده‌های این رژیم ظهر امروز یک مدرسه وابسته به جمعیت "خیریه الصلاح" در شهر دیر البلح در مرکز غزه را بمباران کردند.

به گفته شاهدان عینی این هدف‌گیری ویرانی بسیاری در این مدرسه برجای گذاشت.

جنگنده‌های رژیم صیهونیستی همچنین یک کارخانه پلاستیک سازی در شرق غزه را هدف گرفتند که موجب آتش سوزی در داخل آن شد.

از ابتدای موج حملات به غزه که از روز گذشته آغاز شده، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تعدادی از منازل را در غزه بمباران کرده‌اند که آخرین آن آپارتمان مسکونی در محله الرمال در غرب غزه بود که طی آن سه مبارز گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین این جنگنده‌ها منزلی متروکه در خانیونس در جنوب غزه را هدف گرفتند.

شبکه الجزیره در گزارشی دیگر آورده است، نیروهای اشغالگر تجهیزات جدید شامل تانک‌ و نفربر به مرزهای غزه گسیل کرده‌اند. طبق این گزارش، بیش از ۲۰۰ موشک از غزه به سمت شهرک‌های اسرائیلی ظرف سه ساعت گذشته شلیک شده‌ است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شهدای غزه به ۲۸ تن از جمله ۱۰ کودک و زن و نیز زخمی‌ها به ۱۵۲ تن خبر داد. در حالی‌که طبق گزارش خبرنگار المیادین، آمار اولیه شهدای حمله به منزل الشیخ رضوان در غزه به یک شهید و ۲۵ زخمی رسید.

این در حالی است که رادیو ارتش و شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی پیشتر از کشته شدن دو شهرک نشین در اثر حمله موشکی در عسقلان و زخمی شدن بیش از ۶۰ تن در حملات موشکی به دو شهر عسقلان و اسدود خبر داده بودند که ۲۰ تن آنها به بیمارستان برزیلای منتقل شدند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در این خصوص نوشت، دست‌کم هشت حمله به منازل و تاسیسات در اسدود و عسقلان در نتیجه شلیک موشک‌ها صورت گرفت که ویرانی را در مسیرها بر جای گذاشت، خساراتی را به خودروها وارد کرد و موجب آتش سوزی‌هایی شد.

به نوشته این روزنامه، عسقلان واقع در جنوب اراضی اشغالی اولین مورد کشته‌های اسرائیلی در عملیات "نگهبان دیوارها" را که اسرائیلی‌ها روی عملیات خود در غزه گذاشته‌اند، ثبت کرد.

همچنین در این رابطه گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: موشک‌هایی که با آن عسقلان را هدف گرفتیم و منجر به کشته شدن دو اسرائیلی‌ شد از نوع "بدر ۳" بود.

گردان‌های القدس افزود، این موشک‌ها از قدرت ویران‌کنندگی بسیار برخودار هستند.

جنبش حماس نیز اعلام کرد، ۱۳۷ موشک را در عرض پنج دقیقه به عسقلان و اسدود و شهرک‌های اطراف آن در منطقه هم‌جوار غزه معروف به "غلاف غزه" شلیک کرد.

سایت‌های شهرک‌نشینان نیز به شلیک ده‌ها موشک به عسقلان و اسدود اذعان کردند.