نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هیأت رئیسه مجلس خواستار نوبت‌دهی به موقع به نمایندگان برای مطرح کردن تذکرات شد. محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس با استناد به مواد ۱۹۴ و ۱۹۵ آیین‌نامه داخلی مجلس بیان کرد: بنده از عملکرد هیأت رئیسه […]

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هیأت رئیسه مجلس خواستار نوبت‌دهی به موقع به نمایندگان برای مطرح کردن تذکرات شد.

محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس با استناد به مواد ۱۹۴ و ۱۹۵ آیین‌نامه داخلی مجلس بیان کرد: بنده از عملکرد هیأت رئیسه انتقاد دارم. چرا دهن نماینده را گچ می‌گیرید؟ هر موضوعی که باب میل شما نیست اجازه حرف زدن در خصوص آن داده نمی‌شود. بنده در جلسه قبلی نوبت تذکر داشتم اما این اجازه به من داده نشد.

وی در ادامه اظهار کرد: در جلسه قبلی پیرامون انتخاب رئیس دیوان محاسبات سوال بنده و عده‌ای دیگر از نمایندگان این بود که مطابق تبصره ۲ ماده ۵۱ قانون منتخب ۲۰ سال سابقه کار نداشته و همچنین بازنشسته است. اما شما اجازه ندادید تا این موضوع در مجلس شفاف شود.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس تصریح کرد: اگر این مسائل در مجلس روشن شود دیگر ابهامی باقی نمانده و شبکه‌های معاند نیز نمی‌توانند از شرایط سوءاستفاده کنند. اگر نماینده قدرت نداشته باشد مردم نیز قدرت نخواهند داشت.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: اکنون نوبت مطرح کردن پیشنهاد در خصوص طرح در حال بررسی است اما شما از آن برای دادن تذکر استفاده کردید. اگر نمایندگان مطلب درستی نیز داشته باشند باید به موقع آن را مطرح کنند. طبق نوبت در پایان جلسات فرصت برای مطرح شدن تذکرات وجود دارد.

منبع: ایسنا

هیات رئیسه مجلس
محمدرضا صباغیان