رئیس کل دادگستری گلستان از دستگیری وکیل قلابی خبر داد که دست کم از ۵۰ نفر کلاهبرداری کرده است. هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این فرد با سوء استفاده از تشابه فامیلی با چند تن از وکلای استان، وکالت نامه جعلی به افراد ارائه می‌داد و از این طریق کلاهبرداری می‌کرد. هاشمیان افزود: […]

5f2a5c4de2a93_2020-08-05_11-44

رئیس کل دادگستری گلستان از دستگیری وکیل قلابی خبر داد که دست کم از ۵۰ نفر کلاهبرداری کرده است.

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این فرد با سوء استفاده از تشابه فامیلی با چند تن از وکلای استان، وکالت نامه جعلی به افراد ارائه می‌داد و از این طریق کلاهبرداری می‌کرد.

هاشمیان افزود: این فرد پس از آن لو رفت که یکی از موکلانش به او شک کرد و با مراجعه به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، موضوع را گزارش داد.

او ادامه داد: کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان در بررسی‌ها متوجه شدن این فرد علاوه بر جعل عنوان وکیل و سوء استفاده از تشابه نام خانوادگی با چند تن از وکلای استان، در منزلش دفتر کار ایجاد کرده بود و با معرفی خود در محافل و نشست‌ها به عنوان وکیل، حق الوکاله‌های چند ده میلیونی از مردم می‌گرفت بدون این که در پرونده‌ها کاری از پیش ببرد.

این مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: در بازرسی از دفتر کار این فرد که حتی دیپلم هم نداشت حدود ۱۵۰ پرونده، اوراق قضایی وکالتنامه جعلی و فرم‌های وکالتنامه کشف و ضبط شد.

هاشمیان با بیان این که پرونده در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای گرگان در حال رسیدگیست گفت: افرادی که به این شیوه فریب خورده اند به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مراجعه کنند.

اوبه هم استانی‌ها توصیه کرد: اصالت وکلا را از کانون وکلا و مرکز مشاوران حقوقی و وکلا استعلام بگیرند و اگر درباره هویت کسانی که خود را وکیل معرفی می‌کنند شک دارند به حفاظت و اطلاعات دادگستری‌ها و دادسرا‌های استان مراجعه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

رئیس کل دادگستری
دستگیری
وکیل قلابی
کلاهبرداری
گلستان