ائتلاف متجاوز سعودی از حملات هوایی و دریایی یگان های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به اهداف وابسته به عربستان که در جنگ علیه یمن استفاده می‌شود، خبر داد. ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف متجاوز عربی بااعلام این مطلب مدعی شد که ائتلاف موفق به ردگیری و منهدم کردن یک قایق بمب گذاری شده متعلق […]

ائتلاف متجاوز سعودی از حملات هوایی و دریایی یگان های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به اهداف وابسته به عربستان که در جنگ علیه یمن استفاده می‌شود، خبر داد.

ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف متجاوز عربی بااعلام این مطلب مدعی شد که ائتلاف موفق به ردگیری و منهدم کردن یک قایق بمب گذاری شده متعلق به انصارالله در جنوب بحر الاحمر ساعاتی پس از حمله هوایی به فرودگاه بین المللی “أبها” شده است.

وی مدعی شد: نیروهای دریایی ائتلاف یکشنبه شب تلاش برای انجام یک “حمله خصمانه و تروریستی” در جنوب بحر الاحمر با استفاده از قایق های بمب گذاری شده و کنترل از راه دور که از بندر حدیده فرستاده شده بود، را ناکام گذاشتند.

این اظهارات ساعاتی پس از آن ایراد شد که خبرگزاری واس عربستان از حمله پهپادی انفجاری ارتش انصارالله یمن به فرودگاه أبها در جنوب این کشور خبر داد و مدعی شد این پهپاد را رهگیری و منهدم کرده است.

عربستان اعلام کرد که این حمله پهپادی هیچ خسارت جانی نداشته ولی ترکش‌های این پهپاد، به فرودگاه بین‌المللی أبها اصابت کرده است.
انصارالله یمن هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

5f4c66a40c8fb_5f4c66a40c8fd

منبع: ایسنا

انصارالله یمن
عربستان
حمله پهبادی