رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرمانده انتظامی استان همدان گفت: فردی که اقدام به کلاهبرداری ۵۰ میلیون تومانی به بهانه خرید ارز دیجیتال کرده بود دستگیر شد. سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز پنجشنبه بیان کرد: به دنبال تشکیل یک فقره پرونده کلاهبرداری در پلیس فتای همدان، رسیدگی به این موضوع در دستور کار […]

5f59d65b57d9c_2020-09-10_12-01 رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرمانده انتظامی استان همدان گفت: فردی که اقدام به کلاهبرداری ۵۰ میلیون تومانی به بهانه خرید ارز دیجیتال کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز پنجشنبه بیان کرد: به دنبال تشکیل یک فقره پرونده کلاهبرداری در پلیس فتای همدان، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان این مجموعه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: طبق شواهد و اظهارات شاکی، متهم در فضای مجازی با او آشنا شده و در جریان مراودات خود از شاکی دعوت به سرمایه‌گذاری و خرید ارز مجازی برای کسب سود و درآمد بالا کرده است.

رییس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: متهم با دعوت شاکی به سرمایه‌گذاری به او وعده خرید ارز مجازی بیت‌کویین با مبلغ اندک داده بود و به دنبال کسب اعتماد این فرد در این راستا ۵۰ میلیون تومان از او برای خرید ارز مجازی دریافت کرد.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: سپس متهم به تماس‌های این سرمایه‌گذار پاسخی نداد بنابراین مالباخته برای پیگیری پرونده به پلیس فتا مراجعه کرد.

وی بیان کرد: با تحقیق فنی کارشناسان پلیس فتا جوان ۲۰ ساله ای که دانشجوی رشته کامپیوتر است شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی‌ها انگیزه خود از کلاهبرداری را کسب منافع مالی عنوان کرد.

رییس پلیس فتا استان همدان اظهار داشت: شهروندان به توصیه‌ها و هشدارهای سایبری پلیس فتا توجه و آموزش‌های لازم در این زمینه را با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

5f59d65b57d9c_2020-09-10_12-01

منبع: ایرنا

رئیس پلیس
فضای تولید و تبادل اطلاعات
کلاهبرداری
ارز دیجیتال
دستگیری
همدان