زن جوان وقتی فوق‌لیسانسش را گرفت و نتوانست کار پیدا کند تصمیم به سرقت از خانه‌های اعیانی گرفت. او به‌عنوان نظافتچی وارد خانه می‌شد و مدتی بعد نقشه سرقت را عملی می‌کرد. این زن که سمیرا نام دارد از مدت‌ها قبل، هفته‌ای یک‌بار برای نظافت به خانه‌ای در قیطریه می‌رفت و در این مدت متوجه […]

5f6317ea93a9a_2020-09-17_12-31

زن جوان وقتی فوق‌لیسانسش را گرفت و نتوانست کار پیدا کند تصمیم به سرقت از خانه‌های اعیانی گرفت. او به‌عنوان نظافتچی وارد خانه می‌شد و مدتی بعد نقشه سرقت را عملی می‌کرد.

این زن که سمیرا نام دارد از مدت‌ها قبل، هفته‌ای یک‌بار برای نظافت به خانه‌ای در قیطریه می‌رفت و در این مدت متوجه شده بود که صاحبخانه در یکی از اتاق‌ها مقداری طلا و ساعت گرانقیمت و اموال باارزش دارد.

او ابتدا طوری رفتار کرده بود که توانسته بود اعتماد صاحبخانه را جلب کند و به همین دلیل گاهی اوقات نیز برای نظافت به خانه خواهر او می‌رفت. سمیرا اما از همان ابتدا نقشه دیگری در سر داشت و وقتی توانست کلید یدک هردو خانه را به‌دست بیاورد، نقشه‌اش را عملی کرد.

او در روزهایی که اطمینان داشت که کسی در خانه این دوخواهر نیست، راهی آنجا شد و مقداری طلا، ساعت گرانقیمت و دیگر اموال باارزش را که مجموعا ۹۰۰میلیون تومان ارزش داشتند، سرقت کرد. وقتی ماجرای این سرقت‌ها به پلیس گزارش شد، مأموران در جریان تحقیقات تخصصی و بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند سارق را شناسایی کنند.

دستور بازداشت او صادر شد تا اینکه معلوم شد وی اموال مسروقه را به ارز تبدیل کرده و راهی یکی از شهرهای غربی کشور شده تا به خارج از مرزها بگریزد. با این اطلاعات تیمی از مأموران راهی این شهر شدند و سمیرا را دستگیر و به اداره آگاهی تهران منتقل کردند.

به‌گفته سرهنگ سیدعلی شریفی، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران، متهم در بازجویی‌ها به هردو سرقت اعتراف کرد و گفت که مدرک کارشناسی ارشد در رشته حسابداری دارد اما بعد از مدت‌ها تلاش نتوانسته بود کاری پیدا کند و از طرفی به دلایلی با خانواده‌اش دچار مشکل و از سوی آنها طرد شده بود.

به همین دلیل تصمیم گرفته بود به‌عنوان نظافتچی راهی خانه‌هایی در شمال پایتخت شده و بعد از سرقت، به خارج از کشور برود و زندگی جدیدی را شروع کند که دستگیر شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری