سیاسی/ بین الملل در حالی که ایران در پی بی‌تعهدی شرکای برجام، گام‌هایی را برای کاهش تعهدات برجامی‌اش برداشت، وزیر خارجه سعودی از جامعه بین‌المللی خواست با آن‌چه نقض برجام از سوی ایران می‌خواند، مقابله کند! فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان مدعی شد که برجام جلوی آن‌چه جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران می خواند را نگرفته […]

سیاسی/ بین الملل 5f7abd2549db9_2020-10-05_09-58 در حالی که ایران در پی بی‌تعهدی شرکای برجام، گام‌هایی را برای کاهش تعهدات برجامی‌اش برداشت، وزیر خارجه سعودی از جامعه بین‌المللی خواست با آن‌چه نقض برجام از سوی ایران می‌خواند، مقابله کند!

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان مدعی شد که برجام جلوی آن‌چه جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران می خواند را نگرفته است.

وی که در نشست مجازی روز جهانی برای حذف تسلیحات هسته‌ای صحبت می‌کرد تاکید کرد که این روز یک فرصت برای یادآوری این مساله است که تسلیحات اتمی برای بشر بسیار خطرناک است.

بر اساس گزارش العالم، وی همچنین خواستار نابودی همه تسلیحات اتمی در جهان شد و بر تعهد کشورهای عدم تعهد و توافق کشورهای عضو این سازمان برای نابودی همه تسلیحات اتمی جهان نیز تاکید کرد.

بن فرحان در ادامه و در حالی که مقامات ایران همواره تاکید دارند که سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی نداشته و نخواهد داشت، با اشاره به ایران مدعی شد: جامعه جهانی باید به صورت متحد علیه هر کشوری که به دنبال تسلیحات اتمی است به ویژه کشورهایی که رفتاری خصمانه دارند و به دنبال بی ثبات سازی امنیت و ثبات جهانی هستند بایستد.

وزیرخارجه عربستان سعودی با بیان اینکه ایران بیش از ده برابر تعهداتش در برجام اورانیوم ذخیره کرده است بر لزوم مقابله جامعه جهانی در برابر نقض برجام تاکید کرد.

اظهارات این شاهزاده سعودی در حالی است که آمریکا با نقض تعهداتش از برجام خارج شده و کشورهای اروپایی نیز به هیچ یک از تعهدات خود ذیل برجام عمل نکرده‌اند. از سوی دیگر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان سازمان ناظر بر برجام، بارها انجام تعهدات ایران در چارچوب این توافق را تایید کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری