ایسنا نوشت: جمیله سادات کراماتی، شاعر بر اثر سرطان درگذشت. محمدکاظم کاظمی، شاعر با اعلام این خبر نوشته است: «او از شاعرانی بود که در دهه طلایی ۷۰، در سنین دانش‌آموزی به جریان‌های شعری مشهد پیوست و از بهترین‌های نسل خویش بود. نام او از آن زمان تا کنون با نام راضیه رجایی، مرضیه موفق […]

جمیله‌سادات کراماتی درگذشت

ایسنا نوشت: جمیله سادات کراماتی، شاعر بر اثر سرطان درگذشت.

محمدکاظم کاظمی، شاعر با اعلام این خبر نوشته است: «او از شاعرانی بود که در دهه طلایی ۷۰، در سنین دانش‌آموزی به جریان‌های شعری مشهد پیوست و از بهترین‌های نسل خویش بود. نام او از آن زمان تا کنون با نام راضیه رجایی، مرضیه موفق و زهرا محدثی گره خورده است. چند سال از جلسات شعر مشهد فاصله گرفته بود و البته با مطبوعات، از جمله روزنامه شهرآرا همکاری داشت. ولی از حوالی اواسط دهه ۹۰ دوباره شاهد فعالیت او بودیم با گام‌های جدیدی که در شعر نیز برداشته بود.

از حوالی سال ۱۳۹۸ در گروه شعر حوزه هنری مشهد مسئولیت یافت و از آن هنگام پیگیری همه امور جلسات نقد کتاب ما با او بود و چقدر هم خوب و با نظم و جدیت کار می‌کرد. در همین زمان از اعضای ثابت جلسه شعر «امین» نیز بود، در کنار یار دیرین خویش راضیه رجایی.

در چند ماه اخیر خبرهای بدی از کسالت او می‌شنیدیم. در آخرین جلسه نقد کتاب ما، درست همزمان با جلسه در اتاق عمل بود. بیماری خوفناک سرطان، او را ذره ذره در خود فرو برد.

باورناپذیر است، ولی حقیقتی است تلخ، خبر درگذشت جمیله کراماتی. روحش شاد»

مجموعه شعر «ماه را دوست دارم که شبهایت را…» اثر به‌جامانده از جمیله سادات کراماتی است.

۲۵۸۲۵۸