سیاسی/ بین الملل رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند دولت مالاوی قصد دارد به عنوان نخستین کشور آفریقایی در قدس اشغالی سفارت تاسیس کند. روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که مالاوی اولین کشور آفریقایی خواهد بود که به جای تل‌آویو سفارت خود را در قدس اشغالی افتتاح می‌کند. روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز اعلام کرد که […]

سیاسی/ بین الملل 5fa243a513349_5fa243a51334b رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند دولت مالاوی قصد دارد به عنوان نخستین کشور آفریقایی در قدس اشغالی سفارت تاسیس کند.

روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که مالاوی اولین کشور آفریقایی خواهد بود که به جای تل‌آویو سفارت خود را در قدس اشغالی افتتاح می‌کند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز اعلام کرد که وزیر خارجه مالاوی در دیدارش با گابی اشکنازی، همتای اسرائیلی خود بر تصمیم کشورش برای ایجاد سفارت خود در قدس اشغالی حداکثر تا تابستان سال ۲۰۲۱ تاکید کرده است.

طبق این گزارش، مالاوی سومین کشور جهان خواهد بود که سفارتش را در قدس افتتاح خواهد کرد و پیش از این آمریکا و گواتمالا سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کرده بودند.

اخیرا نیز صربستان و کوزوو اعلام کردند که تمایل دارند سفارتخانه خود را به جای تل آویو در شهر قدس اشغالی برپا کنند.

معاریو در ادامه نوشت: مالاوی از جمله سه کشور آفریقایی است که پس از جنگ ششم اکتبر ۱۹۷۳ رابطه خود را با اسرائیل قطع نکرد و در تماس مداوم با آن است.

این روزنامه عبری زبان همچنین گزارش داد که اعلام افتتاح سفارت مالاوی در قدس اشغالی پس از آن مطرح شد که رئیس جمهوری این کشور ماه گذشته میلادی در سخنانی گفت که درصدد افتتاح سفارت در این شهر است.

.
.
منبع : خبرفوری