مدیرعامل انجمن دیابت ایران در حاشیه اولین کنگره مجازی دیابت در ایران، بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی با کیفیت در حوزه سلامت، تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، کامران نیکوسخن، در حاشیه اولین کنگره مجازی دیابت در ایران که به مناسبت روز جهانی دیابت برگزار شد، در خصوص خودکفایی در تولید محصولات مورد نیاز […]

حمایت از محصول ایرانی با کیفیت وظیفه همگانی است

مدیرعامل انجمن دیابت ایران در حاشیه اولین کنگره مجازی دیابت در ایران، بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی با کیفیت در حوزه سلامت، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران نیکوسخن، در حاشیه اولین کنگره مجازی دیابت در ایران که به مناسبت روز جهانی دیابت برگزار شد، در خصوص خودکفایی در تولید محصولات مورد نیاز بیماران دیابتی، گفت: تلاش‌ها برای حمایت از تولید داخلی یک ضرورت است و باید از پتانسیل‌های مختلف در این مسیر بهره برداری شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که برای کنترل قند خون لازم است، دستگاه تست قند خون است.

به گفته نیکوسخن، شواهد بسیار زیادی وجود دارد که خصوصاً برای افرادی که انسولین دریافت می‌کنند، دستگاه تست قند خون می‌تواند به بهبود کنترل قند خون کمک به سزایی کند.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران افزود: بومی سازی تولید اقلام مورد نیاز بیماران دیابتی، یکی از کارهای ارزشمندی است که در کشور در حال انجام است و خوشبختانه شاهد آن هستیم که تولید دستگاه تست قند خون در داخل کشور فراهم شده است.

وی تاکید کرد: رقابت مهم‌ترین رکن حفظ و ارتقای کیفیت است و حضور همزمان کالای ایرانی و خارجی، سبب می‌شود هر روز وضعیت بهتری در تأمین اقلام مختلف و افزایش کیفیت آنها رقم بخورد.

نیکوسخن در مورد کیفیت دستگاه‌های ایرانی تصریح کرد: دستگاه تست قند خون ایرانی، از وزارت بهداشت تاییدیه دریافت کرده و علاوه بر آن، از سوی بیماران هم مورد استفاده قرار گرفته و خوشبختانه مسئله خاصی به وجود نیامده است و همه ما موظف به حمایت از محصول با کیفیت ایرانی هستیم.

.
.
منبع : مهر