در قسمت بیست‌ودوم سریال «خانه امن» به شهیدان ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی ادای احترام شد. در قسمت ۲۲ مجموعه تلویزیونی «خانه امن» داعشی ها به یک مسجد در غرب کشور رفته و امام جماعت اهل تسنن آن را به شهادت رساندند. در این سریال، یکی از نیروهای تکفیری داعشی سراغ فردی به نام […]

5fc0e8ba8298b_5fc0e8ba8298c در قسمت بیست‌ودوم سریال «خانه امن» به شهیدان ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی ادای احترام شد.

در قسمت ۲۲ مجموعه تلویزیونی «خانه امن» داعشی ها به یک مسجد در غرب کشور رفته و امام جماعت اهل تسنن آن را به شهادت رساندند.

در این سریال، یکی از نیروهای تکفیری داعشی سراغ فردی به نام ماموستا عبدالرحمن می رود و او را در مسجد به شهادت می رساند. پیش تر مشخص شده بود که این اقدامات تروریستی، در راستای تفرقه افکنی میان شیعه و سنی است.

در حقیقت این سکانس، یادآور یک اتفاق تلخ در سال ۸۸ است. در این سال دو نفر از بزرگان اهل تسنن یعنی ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی توسط گروهک های تکفیری به شهادت رسیدند. این اتفاق در ماه رمضان و در فاصله سه روز رقم خورد.

ماموستا شیخ الاسلام از طلایه داران اتحاد اسلامی در میان جماعت اهل سنت کردستان بود و در زمان حیات منشأ خدمات و برکات بسیار در آن منطقه شد. ایشان به دست گروهک تکفیری-تروریستی «توحید و جهاد» ، در ۲۶ شهریور ۱۳۸۸، مصادف با ۲۸ رمضان از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید ماموستا برهان عالی نیز منادی وحدت میان شیعه و سنی بود. او در کسوت امام جمعه موقت سنندج، عضویت شورای عالی افتاء و روحانیت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور فعالیت داشت و در نهایت در شب ۲۳ شهریورماه سال ۸۸ در شب‌های لیالی قدر به دست افراد سلفی به شهادت رسید.

.
.
منبع : خبرفوری