رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی، گفت: اجرای این طرح هیچ هزینه‌ای برای مردم ندارد و هزینه آن از سوی دولت پرداخت می‌شود. به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند، روز دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: ما در این گام به همت وزارت بهداشت و بسیج و […]

طرح شهید سلیمانی هیچ هزینه ای برای مردم ندارد

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی، گفت: اجرای این طرح هیچ هزینه‌ای برای مردم ندارد و هزینه آن از سوی دولت پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند، روز دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: ما در این گام به همت وزارت بهداشت و بسیج و همکاری سایر دستگاه‌ها بحث بیماریابی، جداسازی و آموزش مبتلایان به کرونا را داریم و همچنین کاهش شیوع، کاهش بیماران و کاهش تلفاتی که ناشی از ابتلاء به این بیماری است هدف ما در این طرح است.

وی افزود: ما در این مرحله افرادی که به کرونا مبتلا شدند و امکان جداسازی آنها از سایر اعضای خانواده نیست امکاناتی را برای جداسازی آنها در نظر گرفتیم. در فاز اول برای جداسازی از هتل‌ها و مسافرخانه‌ها کمک گرفته ایم.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: گام دوم افرادی است که یکی از اعضا خانواده آنها به بیماری مبتلا شدند و امکان دارد آنها ناقل باشند که این افراد هم مانند گروه اول در جامعه گروه هدف ما قرار دارد.

کولیوند بیان کرد: بیمارانی که به ویروس کرونا مبتلا شدند و الان درمان شدند و نیازی به بستری ندارند اما همچنان حامل این بیماری هستند که این افراد هم جزو جامعه هدف ما هستند.

وی ادامه داد: برای بحث مراکز اقامتی سلامت چند فاز داریم، فاز اول هتل ها و مهمان سراهای دولتی، فاز دوم هتل ها و مهمان سراهای گردشگری، فاز سوم هتل ها و مهمان سراهای خصوصی، بعد خوابگاه ها و بعد مساجد، زائرسراها و سالن های ورزشی را در نظر گرفته ایم.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد: تا جایی که امکان داشته باشد ما به هتل ها و مهمان سراها منتقل می کنیم اما برای اینکه بخواهیم فردی را از روستاها به بیمارستان ها منتقل کنیم به محض تماس گرفتن این افراد، آمبولانس های مخصوص بیماران کرونایی به سمت آنها اعزام می شود.

کولیوند افزود: این طرح در سراسر کشور به همت بسیج در حال انجام شدن است اما در برخی از شهرها که دچار سیل شدند کمی کار سخت شده است، طرح تعطیل نمی شود فقط بار کاری اضافه تر می شود.

وی گفت: در سال ۹۸ که سیل گسترده داشتیم آنقدر سیستم بهداشت و درمان خوب عمل کرد که ما بیماری گوارشی و واگیردار نداشتیم و الان هم همین طور است در کنار فعالیت های مربوط به کرونا به دیگر بیماری ها هم می پردازیم، البته الان پیشگیری از برخی از بیماری های گوارشی که شاید بر اثر وارد شدن فاضلاب به خانه ها ایجاد شود را در برنامه داریم.

کولیوند در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا این طرح برای مردم هزینه ای دارد یا خیر، گفت: اجرای این طرح هیچ هزینه‌ای برای مردم ندارد و هزینه آن از سوی دولت پرداخت می‌شود، ۹۸ هزار تخت قرنطینه در هتل‌ها و خوابگاه‌ها برای مبتلایان در نظر گرفته شده است و ۴۰ هزار تخت دیگر نیز برای این کار در نظر گرفته خواهد شد. این کار محله محور است و با شعار هر خانه یک پایگاه سلامت در حال انجام است.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه چند نیرو در این طرح به کار گرفته شده است، گفت: یک بسیج ملی برای انجام این طرح پای کار آمده است و نمی شود آمار دقیق داد اما تیم های ما ۱۵ نفره است که مسئولیت هر تیم با یک پزشک است و سایر افراد تیم متشکل از ۴ نفر نیروی متخصص بهداش و مدیریت بیماری های واگیردار و ۱۰ پرستار.

وی در پایان گفت: تا به امروز ۸ نفر از پرسنل اورژانس بر اثر ابتلا به بیماری کرونا شهید شدند و بالغ بر ۴ هزار نفر هم به ویروس کرونا مبتلا شدند که بهبود پیدا کردند

.
.
منبع : مهر