پلاسمادرمانی یکی از روشهای موثر شناخته شده در درمان کروناست؛ کاشان به عنوان یکی از مراکز اصلی و پیشرو استفاده از این روش شناخته می شود که حدود ۹۰ درصد بیماران تحت درمان با استفاده از این روش بهبود و با حال عمومی مساعد ترخیص شدند. دریافت ۱۷ MB همزمان با شیوع ویروس کرونا در […]

ببینید/پلاسمادرمانی معجزه‌ای برای درمان بیماران بدحال کرونایی

پلاسمادرمانی یکی از روشهای موثر شناخته شده در درمان کروناست؛ کاشان به عنوان یکی از مراکز اصلی و پیشرو استفاده از این روش شناخته می شود که حدود ۹۰ درصد بیماران تحت درمان با استفاده از این روش بهبود و با حال عمومی مساعد ترخیص شدند.

دریافت ۱۷ MB

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان اصفهان روش های درمانی مختلفی توسط متخصصین این حوزه برای درمان بیماران کرونایی پیشنهاد شد که یکی از این روش های کمکی که در غالب بیماران تحت درمان جواب خوبی داده است، روش پلاسمادرمانی است.

شهر کاشان به عنوان یکی از مراکز اصلی و پیشرو استفاده از این روش شناخته می شود که حدود ۹۰ درصد بیماران تحت درمان با استفاده از این روش بهبود و با حال عمومی مساعد ترخیص شدند.

در این بین یکی از مواردی که دغدغه اصلی متولیان امر پلاسمادرمانی بود ترغیب و تشویق مردم برای اهدای پلاسما بود؛ به این منظور بیمارانی که قبلا به کرونا مبتلا و حدود یک ماه از بهبودی آنها گذشته است می توانند با مراجعه به سازمان انتقال خون و یا بیمارستان شهید بهشتی کاشان نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

به این منظور پویشی در کاشان با عنوان #نذر زندگی بخش با همکاری فرهنگسرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و قرارگاه رسانه ای شهید آوینی کاشان به منظور ترغیب و فرهنگسازی اهدای پلاسما شکل گرفت که خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشت و با اجرای این پویش در آبانماه گذشته حدود ۵۰ درصد مراجعه برای اهدای پلاسما بیش از مهرماه مشاهده شد.

در فیلم صحبتهای محمد حاجی جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکنر ابوالفضل شجاعی رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان را درباره اهمیت پلاسمادرمانی و تاثیر آن در درمان بیماران بدحال کرونایی مشاهده می کنید.

۴۸