سیاسی/ بین الملل وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در تماسی تلفنی با یکدیگر در خصوص اختلافات بین بغداد و اربیل رایزنی کردند. دولت اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با مسرور بارزانی، نخست وزیر این اقلیم تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در […]

سیاسی/ بین الملل 5fe2f3260687f_5fe2f32606885 وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در تماسی تلفنی با یکدیگر در خصوص اختلافات بین بغداد و اربیل رایزنی کردند.

دولت اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با مسرور بارزانی، نخست وزیر این اقلیم تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی درباره اختلافات بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان به ویژه موضوع بودجه عراق به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مسرور بارزانی در جریان این گفت‌وگوی تلفنی پیشنهادی مطرح کرد که آمریکا و سازمان ملل به صورت فعال و در سطح بالا برای حل مشکلات بین دو طرف و دستیابی به توافقی بین اقلیم کردستان و دولت فدرال براساس قانون اساسی مشارکت داشته باشند.

وی از موضع وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به تمایل برای دستیابی عادلانه اقلیم کردستان به سهم خود از بودجه و نیز حمایت بی‌وقفه وی از این اقلیم تقدیر و تشکر کرد.

پامپئو و مسرور بارزانی در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت توسعه روابط بین اقلیم کردستان و آمریکا به ویژه در زمینه انرژی تاکید کردند.

نخست وزیر اقلیم کردستان بر اهمیت تداوم کمک‌های آمریکا به نیروهای پیشمرگه و همچنین کمک‌ها در زمینه تکنولوژی از سوی آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا تاکید کرد.

دو طرف همچنین موانعی که در مسیر ثبات امنیتی در منطقه، از بین رفتن تنش‌ها در مرزهای اقلیم کردستان و سوریه و نیز اهمیت اجرای توافق سنجار برای بازگشت آوارگان به منازلشان وجود دارد را مورد بررسی قرار دادند.

.
.
منبع : خبرفوری