انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گزیده شعرهای محمدحسین‌ مهدوی (م. مویّد) را در ۹۶ صفحه، برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ رساند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای بهره‌مندی افراد صاحب ذوق و دارای استعداد شاعری و به ویژه نوجوانان علاقه‌مند به شعر امروز، کتاب گزیده شعر […]

گزیده شعرهای م. مویّد منتشر شد

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گزیده شعرهای محمدحسین‌ مهدوی (م. مویّد) را در ۹۶ صفحه، برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ رساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای بهره‌مندی افراد صاحب ذوق و دارای استعداد شاعری و به ویژه نوجوانان علاقه‌مند به شعر امروز، کتاب گزیده شعر «م.موید» را منتشر کرده است.

کتاب گزیده شعر «م. موید» دربردارنده ۷۲ قطعه شعر کوتاه و بلند هم‌چون «ناگهان»، «داستانِ درختِ توت»، «آیا در شبی روشن»، «به تنهایی این‌ها رشک می‌برم»، «چرا سه بار»، «تو را شناخته‌ام»، «می‌دانم مادرم نیست»، «دستاری ارغوانی»، «هم همانی تو و هم همینی» و… است.

گزیده اشعار م. مویّد به انتخاب فاطمه سالاروند در ۹۶ صفحه برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ رسیده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: «مجموعه کتاب‌های «شعر ما» بیش و پیش از آن‌که حاصل طراحی و برنامه‌ریزی دست‌اندرکاران تولید کتاب‌های ویژه «نوجوانان» باشد، حاصل «رفتارِ» نوجوان اهل شعر و کتاب جوان امروز ایرانی است با شعر.»

در شعر «بی لبخندِ تو هرگز باران نمی‌بارد» می‌خوانیم: «باران/ می‌رود و می‌بارد/ پروازکنان و می‌بارد/ با من و بی من و می‌بارد/ با گُل و بی گُل و می‌بارد/ با لبخندِ تو و بی لبخندِ تو می‌بارد/ امّا چون می‌بارد/ بی من نمی‌بارد/ بی گُل نمی‌بارد/ بی لبخندِ تو نمی‌بارد/ بی لبخندِ تو!؟ / هرگز! / انگشتانی بلند دارد/ با انگشتانی بلند می‌بارد/ رو به آسمان/ لبخندِ تو.»

تصویرگری جلد کتاب م. موید را که با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شده است، مرتضی یزدانی بر عهده دارد.

این کتاب در قطع پالتویی با قیمت ۱۳هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فروشگاه اینترنتی محصولات کانون و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

۲۴۱۲۴۵