سیاسی/ بین الملل مک کنزی، مردی که توهم جنگ میان آمریکا و ایران را در روزهای اخیر به وجود آورد. گرث پورتر نوشت: سازندگان تهدیدهای جعلی علیه ایران در سالهای ۲۰۱۸-۱۹ نتانیاهو،بولتون و پمپئو بودند.اما از آن زمان به بعد ژنرال مک کنزی فرمانده سنتکام به دنبال دستیابی به ثروت و قدرت بیشتر، تمام تلاشش […]

سیاسی/ بین الملل 6002b8c829da8_2021-01-16_13-28 مک کنزی، مردی که توهم جنگ میان آمریکا و ایران را در روزهای اخیر به وجود آورد.

گرث پورتر نوشت: سازندگان تهدیدهای جعلی علیه ایران در سالهای ۲۰۱۸-۱۹ نتانیاهو،بولتون و پمپئو بودند.اما از آن زمان به بعد ژنرال مک کنزی فرمانده سنتکام به دنبال دستیابی به ثروت و قدرت بیشتر، تمام تلاشش را برای جلوگیری از صلح با ایران بکار بسته است.

به نوشته پورتر، پس از تصمیم ترامپ در اواسط نوامبر برای کاهش سربازان در افغانستان و عراق به ۲۵۰۰، مک کنزی و متحدانش در واشنگتن به ترویج این ایده که احتمال دارد ایران قصد حمله به نیروهای آمریکایی را دارد، توهم بحران با ایران را ایجاد کردند.

وی موجب ارسال بی ۵۲ به منطقه شد که گسیل نیروها به خاورمیانه در سالگرد ترور سردار سلیمانی، مقامات را در واشنگتن عصبی کرد.

مک کنزی باعث شد تا ناو نیمیتز که از منطقه خارج شده بود دوباره بازگردد.

ظاهرا نبرد میان مک کنزی از یک سو و میلر{سرپرست وزارت دفاع} با پیروزی مک کنزی پایان یافت و ناو نیمیتز به منطقه بازگشت.

حالا قدرت و منافع مک کنزی تاثیر زیادی روی سیاست بایدن در قبال ایران خواهد داشت.

.
.
منبع : خبرفوری