سیاسی/ بین الملل هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح در خاورمیانه برگزاری انتخابات را گامی به سوی تحقق وحدت فلسطین دانست. تور وینسلند که در جلسه ویژه شورای امنیت این سمت را دریافت کرد، گفت: برگزاری انتخابات گامی مهم و تعیین‌کننده به سوی اتحاد فلسطین خواهد بود و مشروعیت جدیدی را به نهادهای ملی […]

سیاسی/ بین الملل 6012bea428beb_2021-01-28_17-09 هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح در خاورمیانه برگزاری انتخابات را گامی به سوی تحقق وحدت فلسطین دانست.

تور وینسلند که در جلسه ویژه شورای امنیت این سمت را دریافت کرد، گفت: برگزاری انتخابات گامی مهم و تعیین‌کننده به سوی اتحاد فلسطین خواهد بود و مشروعیت جدیدی را به نهادهای ملی خواهد بخشید.

وینسلند در ادامه حمایت از اقدامات در زمینه تشویق دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به تلاش برای برقراری صلح، خودداری از هرگونه اقدام یک جانبه و کمک به ایجاد فضایی مناسب برای گفت‌وگو را خواستار شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن استقبال فوری از همگرایی چند ماه اخیر دو جنبش فتح و حماس، برگزاری انتخابات سراسری را ظرف ماه آتی به عنوان اولین اقدام در نوع خود طی ۱۵ ساله گذشته و با توجه به همگرایی چند ماه اخیر این دو جنبش خواستار شد.

آخرین انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در ژانویه ۲۰۰۵ و آخرین انتخابات پارلمانی یک سال پس از آن برگزار شد که در آن حماس پیروز شد.

.
.
منبع : خبرفوری