مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۲۹۴ میلیارد ریال سهم الشرکه فرهنگیان بازنشسته آذر ۹۹ عضو این صندوق خبر داد. مهدی نیکدل با اعلام این خبر گفت: در آذر ماه امسال ۲۵۲۲ نفر از دوم آبان تا اول آذر بازنشسته شده و سهم الشرکه خود شامل سهم عضو، سهم دولت و سود حاصل از […]

601a8c6d07a59_601a8c6d07a61

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۲۹۴ میلیارد ریال سهم الشرکه فرهنگیان بازنشسته آذر ۹۹ عضو این صندوق خبر داد.

مهدی نیکدل با اعلام این خبر گفت: در آذر ماه امسال ۲۵۲۲ نفر از دوم آبان تا اول آذر بازنشسته شده و سهم الشرکه خود شامل سهم عضو، سهم دولت و سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی موسسه را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: حدود ۸۸ میلیارد ریال این مبلغ را خود فرهنگیان عضو طی سنوات خدمت واریز کردند و حدود ۲۴ میلیارد ریال آن نیز از محل سهم دولت پرداخت شده و مابقی معادل ۱۸۲ میلیارد ریال حاصل سودآوری فعالیت‌های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد: این رقم تمام دریافتی فرهنگیان مذکور نیست زیرا سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ پس از برگزاری مجمع موسسه و تقسیم سود بین اعضا به حساب فرهنگیان بازنشسته مذکور واریز و به حساب فرهنگیان عضو نیز منظور می‌شود. بنابراین لازم است فرهنگیان بازنشسته، حساب بانکی مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان را برای دریافت سود یکساله فعال نگه دارند.

نیکدل توصیه کرد: اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان پس از بازنشستگی، می‌توانند به عضویت خود در موسسه ادامه داده و از سودآوری ناشی از سرمایه‌گذاری‌های کلان، به ویژه در حوزه پتروشیمی بهره‌مند شوند.

.
.
منبع : خبرفوری