مهر نوشت:مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: یکی از نگرانی‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب انقلاب زدایی از قم بعنوان خواستگاه انقلاب اسلامی است و از این مسئله ما غافل بودیم. آیت الله محمود محمدی عراقی عصر پنجشنبه در نخستین مجمع اساتید حوزه علمیه مشکات با محوریت «نقش اساتید در تقویت حوزه انقلابی» که […]

آیت‌الله محمدی عراقی: می‌خواهند از قم انقلاب زدایی کند

مهر نوشت:مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: یکی از نگرانی‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب انقلاب زدایی از قم بعنوان خواستگاه انقلاب اسلامی است و از این مسئله ما غافل بودیم.

آیت الله محمود محمدی عراقی عصر پنجشنبه در نخستین مجمع اساتید حوزه علمیه مشکات با محوریت «نقش اساتید در تقویت حوزه انقلابی» که در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و تبریک میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و با اشاره به روایتی از امام صادق (علیه السلام) در رابطه تعلیم و تعلم و عمل به تعالیم دین به تبیین نقش علما و فضلا در تقویت حوزه انقلابی پرداخت.

وی سیره علمی و عملی آیت الله مصباح یزدی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه اخلاص جوهره اصلی شخصیت ایشان بود گفت: رمز و راز موفقیت آیت الله مصباح یزدی «اخلاص» و برای خداوند عمل کردن بود و امروز حوزویان باید این شاخصه مهم را در وجود خود رشد دهند تا قله‌های بزرگ علمی اخلاقی را فتح کنند.

مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم در ادامه با اشاره به نقش اساتید در تقویت بنیان‌های حوزه انقلابی گفت: به اعتقاد بنده شاخصه اصلی تحقق و تقویت حوزه انقلابی «تهذیب» است؛ این شاخصه همان چیزی است که نخبگان دانشگاهی در سراسر کشور را مایل به ورود به حوزه می‌کند.

وی افزود: امام راحل پیش از آنکه یک رجل سیاسی باشد، یک انسان الهی بود، یعنی ابتدا خودشان را با تهذیب ساخته بودند و سپس به تربیت شاگردان پرداختند.

آیت الله محمدی عراقی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه ما بزرگانی همچون میرزای شیرازی، شهید مدرس، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را تربیت کرده است، گفت: حوزه امروز نیز این ظرفیت را دارد که اینچنین بزرگانی را در دامن خود بپروراند و صدها «شهید مدرس» تربیت کند.

وی تحول در فقه را یکی دیگر از شاخصه‌های تقویت حوزه انقلابی دانست و با بیان اینکه امروز فقه حکومتی به شایستگی شناخته نشده است، گفت: امروز طبق مطالبات رهبر معظم انقلاب، حتی باب طهارت در فقه نیز باید با رویکرد فقه حکومتی متحول شود.

مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم ضمن اشاره به دغدغه‌های آیت الله مصباح یزدی در زمینه سکولاریزه شده حوزه‌های علمیه گفت: یکی از نگرانی‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب وضعیت شهر مقدس قم است. دشمن می‌خواهد از قم انقلاب زدایی کند. قم خاستگاه انقلاب است و با توجه به اینکه در این شهر طلاب و نیروهای انقلابی بسیاری وجود دارند، هیچ معذوریتی نسبت به این موضوع نداریم؛ به نظر می‌رسد مقداری از این مسأله غافل هستیم و برای سر باز زدن از مسؤولیت های خود فرافکنی می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز درست است که ۴۲ سال علی رغم توطئه‌های استکبار به مسیر خود ادامه داده‌ایم، اما باید بدانیم که اندلس حدود ۷۰۰ سال به راه خود ادامه داد، اما پس از آن با دسیسه‌های دشمن استحاله شد؛ دشمنان ما تجربه‌هایی این چنینی دارند و می‌خواهند ما را نیز به همان بلا دچار کنند

۲۱۶۲۱۶