معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، در مورد تعیین تکلیف نیروهایی که به صورت قرارداد ۸۹ روزه جذب کار می شوند، توضیحاتی ارائه داد. به گزارش خبرگزاری مهر، سید کامل تقوی نژاد، در حاشیه بازدید از یکی از محل‌های آزمون استخدامی وزارت بهداشت در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، گفت: آزمون استخدامی وزارت […]

تعیین تکلیف قراردادهای ۸۹ روزه وزارت بهداشت

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، در مورد تعیین تکلیف نیروهایی که به صورت قرارداد ۸۹ روزه جذب کار می شوند، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کامل تقوی نژاد، در حاشیه بازدید از یکی از محل‌های آزمون استخدامی وزارت بهداشت در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، گفت: آزمون استخدامی وزارت بهداشت در ۳۱ استان، ۱۹۳ شهرستان و ۲۸۳ حوزه امتحانی برگزار می‌شود. ۲۲۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند و ۳۸ هزار و ۹۰۰ نفر از آنها، جذب و استخدام می‌شوند.

وی افزود: از هر ۵ نفر، یک نفر در صورت کسب حداقل نمره آزمون، می‌تواند استخدام شود. از سال گذشته تا کنون موفق شدیم مجوز استخدام بیش از ۵۲ هزار را دریافت کنیم که ۱۵ هزار از آنها بلافاصله در ماه‌های اولیه شیوع بیماری کووید ۱۹ کار خودشان را آغاز کردند. داوطلبانی که امروز در آزمون استخدامی حضور دارند، در یک شرایط کاملاً عادلانه با همدیگر رقابت خواهند کرد با این پیش فرض و این شرط که کسانی که در وزارت بهداشت به عنوان نیروی شرکتی، قراردادی یا سایر روش‌ها در بخش‌های مبارزه با کرونا، حضور داشتند، به ازای هر ماه فعالیت، دو امتیاز برای آنها لحاظ می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت شبکه بهداشت کشور است که در صف اول مبارزه با بیماری کووید ۱۹ قرار دارند و می‌توانند بسیاری از نیازهای مناطق روستایی، شهرها و حاشیه شهرها را برطرف کنند. در رسته پرستاری حدود ۴۵ هزار نفر برای احراز ۱۵ هزار پست سازمانی با همدیگر رقابت می‌کنند.

تقوی نژاد یادآور شد: در برخی از مشاغل مانند فوریت‌های پزشکی از هر دو نفر، یک نفر و در مشاغل عمومی مانند رسته‌های مالی، IT و مهندسی از هر ۱۵ نفر، یک نفر استخدام می‌شوند و خوشبختانه تلاش کردیم که به موازات ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی در سراسر کشور و بهره برداری از مراکز بهداشتی و درمانی، نیروی انسانی مورد نیاز آنها را تأمین کنیم.

وی گفت: دیروز بیمارستان شهر قدس را افتتاح کردیم و وقتی از بخش‌های داخلی آن بازدید کردیم، نیروهایی که در آنجا حضور داشتند افرادی بودند که در آبان ۹۸ در آزمون استخدامی وزارت بهداشت شرکت کرده بودند بنابراین فعالیت‌های وزارت بهداشت را به موازات هم دنبال می‌کنیم یعنی علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها، نیروی انسانی مورد نیاز را تأمین می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت تصریح کرد: در برخی از رشته‌ها افراد به محض کسب حداقل نمره در آزمون استخدامی بکارگیری می‌شوند اما در برخی از رشته‌ها مانند فوریت‌های پزشکی و IT افراد بعد از مصاحبه جذب می‌شوند.

تقوی نژاد یادآور شد: با سازمان سنجش هماهنگی‌های لازم انجام شده که در کمتر از یک ماه، نتیجه آزمون استخدامی وزارت بهداشت اعلام شود و افرادی که حداقل نمره قابل قبول را کسب می‌کنند، باید مراحل دیگری را مانند تطبیق مدارک، مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه و شاهد و ایثارگر بودن آنها طی کنند و سعی ما بر این است که این مراحل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهیم و برخی از این مراحل را انجام ندهیم و بعد از آن هم مرحله گزینش است.

وی افزود: از اختیارات هیأت عالی گزینش استفاده کردیم و افرادی که در این آزمون انتخاب می‌شوند، بدون طی مرحله گزینش در مرحله اول به صورت نیروهای ۸۹ روزه به کار گرفته می‌شوند و ظرف این مدت، تکلیف آنها از نظر گزینش مشخص می‌شود یعنی در اولین روزهای سال ۱۴۰۰، بخشی از این نیروها را در مراکز بهداشتی و درمانی استخدام خواهیم کرد.

.
.
منبع : مهر