سیاسی/ مجلس رئیس مجلس با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۵۰ امضا بر اساس ماده ۱۳۰ آیین‌نامه داخلی مجلس برای در دستور کار قرار گرفتن مجدد طرح شفافیت آراء نمایندگان گفت: این طرح در دستور کار هفته جاری صحن علنی قرار می‌گیرد. در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری […]

سیاسی/ مجلس 6028d1218f0c6_6028d1218f0c8 رئیس مجلس با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۵۰ امضا بر اساس ماده ۱۳۰ آیین‌نامه داخلی مجلس برای در دستور کار قرار گرفتن مجدد طرح شفافیت آراء نمایندگان گفت: این طرح در دستور کار هفته جاری صحن علنی قرار می‌گیرد.

در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند (۴) ماده (۲۲) بر ضرورت شفافیت آراء نمایندگان تأکید کرد و خطاب به قالیباف گفت: به دلیل عدم رأی آوردن این طرح، علیه حضرتعالی و مجلس هجمه‌هایی صورت گرفت و علیرغم اینکه در شفافیت و دفاع از آن اظهاراتی داشتید، چون هنوز رأی به شفافیت آراء داده نشده، برخی نمایندگان در جریان رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند که از صبح چند بار شاهد این موضوع بوده‌ایم.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه باید موضوع شفافیت در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: مقصود از شفافیت صرفاً در امر قانونگذاری نیست بلکه باید در اجرا نیز شفافیت باشد، چنانچه ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی داده شده که با لایحه بودجه این میزان ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که باید مشخص شود دست چه کسی است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای حفظ انتظام در مجلس باید رأی به شفافیت، شفاف باشد، عنوان کرد: باید فرق خائن و خادم مشخص شود و مردم با فرد منافق برخورد می‌کنند لذا خواستار قرار گرفتن موضوع شفافیت آراء نمایندگان در دستور کار جلسه روز سه‌شنبه هستیم.

قالیباف: طرح شفافیت در دستور کار هفته جاری مجلس قرار می‌گیرد

رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر با تأکید بر اینکه بحث شفافیت مورد توجه مجلس بوده است، عنوان کرد: این طرح نیازمند دو سوم آراء نمایندگان بود که در زمان رسیدگی تنها ۳ رأی کم آورد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: بر اساس ماده ۱۳۰ آیین‌نامه داخلی مجلس که می‌توان به یک طرح زودتر از ۶ ماه رسیدگی کرد، بیش از ۵۰ امضا جمع‌آوری شده که بر این اساس می‌تواند طرح شفافیت آراء نمایندگان در دستور کار هفته جاری قرار گیرد.

قالیباف در پایان از نمایندگان درخواست کرد در تمامی رأی‌گیری‌ها شرکت کنند.

.
.
منبع : خبرفوری