سیاسی/ بین الملل در ادامه روند اصلاحات و به کارگیری زنان در بخش‌های مختلف، از این پس زنان در عربستان سعودی می‌توانند در نیروهای مسلح استخدام شوند. از روز یکشنبه زنان واجد شرایط می‌توانند برای استخدام در درجه‌های نظامی مختلف از سرباز تا گروهبان در ارتش، نیروی هوایی سلطنتی، نیروی دریایی سلطنتی، نیروی راهبردی موشکی […]

سیاسی/ بین الملل 6033643f8ce0a_6033643f8ce0d در ادامه روند اصلاحات و به کارگیری زنان در بخش‌های مختلف، از این پس زنان در عربستان سعودی می‌توانند در نیروهای مسلح استخدام شوند.

از روز یکشنبه زنان واجد شرایط می‌توانند برای استخدام در درجه‌های نظامی مختلف از سرباز تا گروهبان در ارتش، نیروی هوایی سلطنتی، نیروی دریایی سلطنتی، نیروی راهبردی موشکی و خدمات پزشکی نظامی درخواست بدهند.

این روزنامه بریتانیایی می‌نویسد: «موقعیت‌های شغلی به تدریج برای زنان سعودی باز می‌شود و مشارکت آنها در نیروی کار برخی از اهداف برنامه‌ریزی شده است.»

تصمیم به استخدام زنان در ارتش نخستین بار در سال گذشته میلادی اعلام شد.

به نوشته ایندیپندنت، زنان ۲۱ تا ۴۰ ساله برای استخدام در ارتش علاوه بر بهره‌مندی از وضعیت سلامتی مناسب و استانداردهای فیزیکی شامل قد ۱۵۵ سانتیمتر و بلندتر، باید دست‌کم دوره دبیرستان را به پایان رسانده باشند. زنانی که همسر خارجی دارند نیز نمی‌توانند برای استخدام در نیروهای مسلح اقدام کنند.

.
.
منبع : خبرفوری