رئیس شورای عالی نظام پرستاری با تأکید بر اینکه تمام پرستاران جان‌باخته بر اثر کرونا باید شهید محسوب می‌شوند، نسبت به مهاجرت پرستارانِ نخبه در روزهای کرونایی هشدار داد. شمس‌الدین شمسی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از خستگی بیشتر کادر درمان در موج احتمالی بعدی کرونا، بیان کرد: باید اقداماتی مثل افزایش نیروی انسانی صورت […]

603b7b2d6d8c7_603b7b2d6d8c9

رئیس شورای عالی نظام پرستاری با تأکید بر اینکه تمام پرستاران جان‌باخته بر اثر کرونا باید شهید محسوب می‌شوند، نسبت به مهاجرت پرستارانِ نخبه در روزهای کرونایی هشدار داد.

شمس‌الدین شمسی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از خستگی بیشتر کادر درمان در موج احتمالی بعدی کرونا، بیان کرد: باید اقداماتی مثل افزایش نیروی انسانی صورت بگیرد که بعد از برگزاری آزمون استخدامی ۲۴ بهمن ماه، قرار است نزدیک به ٣٧ هزار نفرنیرو برای وزارت بهداشت و درمان جذب شود، حدود ١٧ هزار نفر نیروی پرستاری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بحث فوق‌العاده ویژه هم که قرار بود، دی ماه لحاظ شود، اجرا شد، چنین اقداماتی می‌تواند باعث ایجاد انگیزه برای پرستارها شود، البته کارانه‌ها تا حدود یک سوم کاهش پیدا کرده که همین باعث کاهش انگیزه در پرستارها شده است.

شمسی در رابطه با تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری افزود: بحث تعرفه گذاری به همت و اراده‌ی مسئولان نیاز دارد و مقام معظم رهبری هم در روز پرستار دستورات اکید و جدی در این مورد داشتند که قانون باید اجرا شود و بنظر می‌رسد اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

او ادامه داد: باید گلایه‌ای از مجلس داشته باشیم، ما پیشنهادهایی را به کمیسیون تلفیق مجلس برده بودیم، اما آنجا برخورد خوبی نشد، یعنی با وجود یک سال جانفشانی پرستاران، انتظار داشتیم، برخورد درست و مناسبی با موضوع داشته باشند، اما بعضی‌ها نگذاشتند بحث اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری با حمایت مجلس محترم اتفاق بیفتد، البته در دولت و شورای عالی بیمه پیگیر موضوع هستیم.

وی در مورد مهاجرت کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا، گفت: ما هشدار دادیم، البته به صورت بیانیه رسمی این کار را نکردیم. تعدادی از پرستاران ما هم مهاجرت می‌کنند، برای اینکه شرایط خوبی را برایشان فراهم می‌کنند و همین باعث مهاجرت آنها می‌شود، قبلا مدرک زبان شرط مهمی بود که آن را هم برداشتند و آسان‌تر شده، البته عمده‌ی این نیروها که می‌روند، نخبه هستند.

وی گفت: درآمد پرستاران بخش دانشگاهی وزارت بهداشت از سال گذشته بهتر شده که فقط برای پرستارهای وزارت بهداشت و درمان صدق می‌کند و وضعیت پرستاران شرکتی، نیروهای مسلح، بخش خصوصی و غیره، اینگونه نبوده است.

شمسی در مورد وضعیت احراز شهادت پرستاران، بیان کرد: تمام پرستارانی که در زمان کار به کرونا مبتلا شدند و فوت شدند باید شهید محسوب شوند، حال شرکتی، خصوصی یا رسمی بوده باشند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری در پایان با اشاره به خستگی کادر درمان و پرستاران از زمان شروع شیوع کرونا تا کنون بیان کرد: از مردم می‌خواهیم واقعا پروتکل‌ها را بطور جدی رعایت کنند، اول بخاطر خودشان و بعد بخاطر کادر درمان.

.
.
منبع : خبرفوری