مجری کارآزمایی واکسن ایرانی کرونا، از آغاز واکسن کووایران برکت در ۶ شهر تهران، بوشهر، اصفهان، کرج، مشهد و شیراز بر روی ۲۰ هزار نفر خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صالحی در مراسم آغاز مطالعات بالینی فاز دو و سه واکسن کووایران برکت در جمع خبرنگاران گفت: عوارض این واکسن به نسبت واکسن […]

آغاز فاز سوم بالینی واکسن کووایران در ۶ شهر کشور

مجری کارآزمایی واکسن ایرانی کرونا، از آغاز واکسن کووایران برکت در ۶ شهر تهران، بوشهر، اصفهان، کرج، مشهد و شیراز بر روی ۲۰ هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صالحی در مراسم آغاز مطالعات بالینی فاز دو و سه واکسن کووایران برکت در جمع خبرنگاران گفت: عوارض این واکسن به نسبت واکسن هایی که در دنیا تزریق می شود کم بوده و واکسن ایمنی بالایی دارد به طوری که به زودی تولید انبوه واکسن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در فاز دوم جمعیت بیشتری را تحت پوشش واکسن قرار خواهیم داد و در فاز سوم نیز ۲۰ هزار نفر قرار است واکسینه شوند، گفت: از روی ایمنی آنها و آنتی بادی اثربخشی واکسن را بررسی و تزریق را گسترش خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در شش استان بزرگ کشور تزریق واکسن کرونا بر روی ۲۰ هزار نفر آغاز می شود، گفت: شهرهای تهران، کرج، شیراز، مشهد، اصفهان و بوشهر تزریق واکسن انجام می شود و در صورت موفقیت واکسن به صورت اورژانسی وارد بازار خواهد شد و تا پایان اردیبهشت ماه نتایج فاز دو مشخص و وارد فاز سه می شویم.

وی در خصوص ایمنی واکسن گفت: پیش بینی ما این است که شش ماه تا یک سال این واکسن در فرد ایمنی ایجاد کند.

در ادامه این نشست مینو محرز متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه مرحله فاز اول تزریق واکسن بر روی ۵۶ نفر بدون عارضه صورت گرفت، گفت: به این ترتیب برای آغاز فاز دو و سه مجوز دریافت کردیم و به زودی با امکاناتی که داریم می توانیم ماهانه میلیون ها دوز واکسن کرونا تولید کنیم.

محرز گفت: امیدواریم زودتر از بسیاری از کشورها مردم را بتوانیم واکسینه کنیم، در فاز اول در ۵۶ نفر میزان آنتی بادی صددرصد رضایت بخش بود و امیدواریم این اثربخشی در فاز دو نیز ادامه داشته باشد.

وی در خصوص تزریق واکسن در کودکان و بیماران زمینه‌ای نیز گفت: به هیچ وجه واکسنی که جدید تولید می شود روی زنان باردار، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای آزمایش نمی شود و در این مرحله روی ۳۰۰ نفر از افراد ۱۸ تا ۵۰ سال و ۱۰۰ نفر از افراد ۵۰ تا ۷۵ سال واکسن را تزریق می کنیم.

محرز تاکید کرد: افراد برای تزریق واکسن آزمایشی حتماً باید سالم باشند.

وی در خصوص تحریم های آمریکا گفت: با تحریم هایی که صورت گرفته آمریکا اجازه تامین داروهای مردم ایران را نمی دهد و در حال حاضر نمی گذارد داروی بیماران را از کشورهای دیگر وارد کنیم.

وی گفت: هم اکنون ۴۰۰ تا ۵۰۰ کودک دارای بیماری ژنتیکی هستند که باید داروی آنها از کره وارد شود در حالی که ما در این کشور پول داریم اما اجازه این کار را به ما نمی دهند.

.
.
منبع : مهر