وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و خواستار رفع موانع برای ورود کامیون‌های جدید به کشور شد. به گزارش خبرآنلاین از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در همایش مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با تاکید بر نوسازی ناوگان حمل و نقل […]

وزیر راه تاکید کرد: ‌ جلوگیری از تولید کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس بی‌کیفیت

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و خواستار رفع موانع برای ورود کامیون‌های جدید به کشور شد.

به گزارش خبرآنلاین از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در همایش مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با تاکید بر نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، اظهار کرد: تعداد ۵۰ هزار دستگاه باید در کارخانه‌های داخلی، تولید شود و در اختیار رانندگان و شرکت‌ها قرار گیرد.

وی با انتقاد از تعلل‌هایی که در واردات کامیون به کشور صورت گرفته، عنوان کرد: به دلیل این کوتاهی‌ها مردم آسیب دیدند؛ اما امروز به صورت نمادین یکی از خودروها پلاک شد و امیدواریم که این امر سریع‌تر انجام شود.

اسلامی بر ضرورت رفع موانع برای ورود کامیون‌های جدید به ناوگان حمل و نقل کشور تاکید کرد و گفت: امیدوارم کسانی که استاد مانع تراشی هستند، خدا هدایت شان کند که دست از مانع تراشی بردارند و تسهیل کننده کار باشند.

جلوگیری از تولید داخلی کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس بی‌کیفیت در کشور

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: عبور و مرور کامیون بالای ۴۰ سال در جاده‌ها، هم باعث کاهش بهره‌وری و ایمنی و هم بهره‌وری می‌شود و هم راننده آسیب می‌بیند و از سوی دیگر افزایش هزینه‌ها، آلایندگی‌ها و مصرف سوخت را در بردارد.

وی افزود: باید ناوگان حمل و نقل که بلای جان مردم می‌شود هر چه سریع‌تر نوسازی شود.

اسلامی با بیان این‌که مینی بوس، فرسوده‌ترین ناوگان حمل و نقل کشور است، یادآور شد: قشر ضعیفی از جامعه از ناوگان مینی‌بوسرانی استفاده می‌کنند و نباید معدل سنی مینی بوس‌ها ۲۴ سال باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر نوسازی ناوگان مینی بوس با استفاده از صنایع داخلی ابراز امیدواری کرد: باید شرایطی فراهم شود تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند هم ون و هم مینی بوس‌های باکیفیت تولید کنند.

وی گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که آن چه برای کارخانه در تولید کامیون، اتوبوس و مینی بوس سود دارد انجام شود بلکه باید آن چه دارای مزیت است کارخانه‌ها تولید کنند.

اسلامی اظهار کرد: کارخانه‌ها حق ندارند ماشینی را انتخاب و وارد کنند که برای شان، سود بیشتری دارد و ما به هیچ وجه این را نمی‌پذیریم.

تعیین تکلیف وضعیت نیروی انسانی سازمان راهداری در سال جدید

وزیر راه و شهرسازی به حوزه نیروی انسانی در راهداری اشاره کرد و گفت: باید امسال، وضعیت شرکتی و بلاتکلیفی نیروهای راهداری مشخص می‌شد.

وی گفت: اگر قرار است کار شرکتی، صورت گیرد باید برای انجام کار معین و صورت وضعیت مشخص، کار انجام شود.

اسلامی اظهار کرد: این که یک شرکتی پولی را دریافت کند و عده‌ای به عنوان نیروهای راهداری برای آن شرکت کار کنند و شرکت از محل حقوق این افراد ارتزاق کند، مردود است.

عضو کابینه هیات دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: هیچ موقع در عمر خدمتی خود چنین وضعی را تحمل نکردم و اکنون نیز بیش از این نباید اجازه دهیم این وضعیت ادامه یابد.

وی تاکید کرد: امیدوارم که با هماهنگی‌های صورت گرفته و موافقت سازمان امور اداری و استخدامی بتوانیم این وضعیت را ساماندهی کنیم.

تقویت یگان حفاظت جاده‌ای با همکاری قوه قضائیه

اسلامی دربخش دیگر از سخنان خود بر ایجاد یگان حفاظت برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: حفاظت و نگهداری از راه‌ها در قالب نظام کنترلی که ضابط قوه قضاییه نیز باشد، باید انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: باید بتوانیم آسیب پذیری راه‌ها را مشخص و تعرض به راه‌ها و حریم آن را منسجم‌تر و قدرتمندانه‌تر از گذشته جلوگیری کنیم.

وی بر حفاظت از ناوگان حمل و نقل کشور تاکید کرد و گفت: همه ادارات کل وظیفه دارند پارکینگ‌ها و محل‌های مناسبی را با روشنایی فراهم کنند که رانندگان در صورت عبور بتوانند توقفگاه امن داشته باشند.

۲۲۳۲۲۴