نوسانات قیمتی در بازار خودرو طی ۲۴ ساعت گذشته به حداقل رسیده است و این بازار در فاز انتظار تصمیم شورای رقابت است و با این وجود ریزش قیمت ها در این مدت در بین برخی از خودروهای موجود در بازار ادامه داشته است. سقوط نرخ ارز در چند هفته اخیر متقاضیان را برای خرید […]

6090b8f7a61bb_6090b8f7a61c0 نوسانات قیمتی در بازار خودرو طی ۲۴ ساعت گذشته به حداقل رسیده است و این بازار در فاز انتظار تصمیم شورای رقابت است و با این وجود ریزش قیمت ها در این مدت در بین برخی از خودروهای موجود در بازار ادامه داشته است.

سقوط نرخ ارز در چند هفته اخیر متقاضیان را برای خرید خودرو مردد کرده است و از طرف دیگر تعطیلی اجباری اصناف، خرید و فروش در این بازار را به حداقل رسانده است. در شرایطی که رکود حاکم شده بر بازار خودرو به ریزش قیمت ها در این بازار دامن زده است اما شورای رقابت در شرف اخذ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت خودرو است، تصمیمی که به گفته مجتبی رضاخواه یکی از اعضای شورای رقابت منطقی نبوده و این موضوع باید به اوایل تیرماه موکول شود.

با وجود ریزش های گسترده قیمت ها در بازار خودرو از ابتدای هفته جاری اما طی ۲۴ ساعت گذشته بازار خودرو در فاز انتظار قرار گرفته است و قیمت ها در اکثر مدل های موجود در بازار به غیر از پژو ۲۰۷ و ساینا ثابت بوده است؛ طی ۲۴ ساعت گذشته پژو ۲۰۷ اتوماتیک ریزش قیمت چشمگیری را تجربه کرده است به طوری که این خودرو از ۳۸۳ میلیون تومان در روز گذشته امروز به قیمت ۳۷۹ میلیون تومان رسیده است و در این بین اما سایر خودروهای گروه پژو در ۲۴ ساعت گذشته از ریزش قیمت ها در امان بودند و در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ترتیب ۱۹۳ و ۲۶۱ میلیون تومان قیمت خوردند.

ساینا دنده ای مدل ۱۴۰۰ نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ارزان شده است و این خودرو با ریزش قیمت ۲ میلیون تومانی از ۱۴۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به قیمت ۱۴۳ میلیون تومان رسیده است و در این بین سایر خودروهای این گروه نیز طی ۲۴ ساعت گذشته در فاز انتظار قرار گرفته اند به طوری که ساینا دنده ای مدل ۹۹ طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی قیمت ۱۳۷ میلیون تومان ثابت بوده است و ساینا پلاس دنده ای نیز در این مدت بر روی قیمت ۱۵۰ میلیون تومان ثابت بوده است و ساینا اس دنده ای نیز در این مدت بر روی قیمت ۱۵۴ میلیون تومان ثابت بوده است.

نوسانات قیمتی در خودروهای مونتاژ نیز به حداقل رسیده است و به عنوان مثال پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۹ در ۲۴ ساعت گذشته بر روی قیمت ۸۹۵ میلیون تومان ثابت مانده است و مدل ۹۸ این خودرو نیز در این مدت بر روی قیمت ۸۰۰ میلیون تومان ثابت مانده است و سوزوکی گراند ویتارا نیز در ۲۴ ساعت گذشته بر روی قیمت ۹۵۰ میلیون تومان ثابت مانده است و سیتروئن سی ۳ نیز در این مدت بر روی قیمت ۸۵۵ میلیون تومان ثابت مانده است.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

آخرین وضعیت عرضه و تقاضا در بازار خودرو/جدول قیمت ها