با اعلام وضعیت قرمز از همان روزهای آغازین سال ۱۴۰۰ و افزایش شمار مبتلایان، باز هم سایه سنگین تعطیلی و کساد بر بسیاری مشاغل افکنده شد. در این میان اگرچه هنوز هم شمار مبتلایان بالا و بسیاری از شهرها قرمز است، اما برخی از گالری‌ها فعالیتشان را به صورت حضوری از سر گرفته‌اند؛ البته برخی […]

609c84dc5f0f4_609c84dc5f0f6 با اعلام وضعیت قرمز از همان روزهای آغازین سال ۱۴۰۰ و افزایش شمار مبتلایان، باز هم سایه سنگین تعطیلی و کساد بر بسیاری مشاغل افکنده شد.

در این میان اگرچه هنوز هم شمار مبتلایان بالا و بسیاری از شهرها قرمز است، اما برخی از گالری‌ها فعالیتشان را به صورت حضوری از سر گرفته‌اند؛ البته برخی از گالری‌ها نیز همچنان در فضای مجازی فعالیت می‌کنند یا تعطیل هستند.

در همین راستا، این گزارش مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌هایی که به صورت مجازی و حضوری در این روزها در حال برگزاری هستند.

*******

گالری سیحون

نمایشگاه انفرادی نقاشی با عنوان «معلق در کناره‌های خالی» و با آثاری از فرزانه رحیمیان روز جمعه (۲۴ اردیبهشت ماه) در گالری سیحون افتتاح می‌شود و تا ۵ خرداد نیز ادامه دارد.

امکان بازدید از این نمایشگاه هنری در روزهای زوج از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ۴ تا ۸ بعد از ظهر فراهم شده است. داشتن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی الزامی است.

گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچه چهارم واقع شده است.

گالری ایرانشهر

نمایشگاه انفرادی حجم با مجسمه‌های سعید شهلاپور روز جمعه (۲۴ اردیبهشت ماه) در گالری ایرانشهر افتتاح می‌شود و تا ۱۰ خرداد ماه نیز برقرار است.

در بخشی از توضیح این نمایشگاه آمده است که «این مجسمه‌ها کیفیتی باز و تعیّن‌نیافته دارند. فرم از راه زدودن حاصل می‌شود و پیکره‌ها، در فضایی بینابینی‌، پیوسته به موضوعات مشخص‌تری نزدیک و از آنها دور می‌شوند. خصلت دیوارمانند آثار حاضر فضا را تعریف و تفکیک می‌کند و به بدن‌ بیننده جهت می‌دهد.»

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.

گالری ایرانشهر در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ واقع شده است.

گالری طراحان آزاد

نمایشگاه انفرادی «انسانم من، رنج برده‌ام من، سر از اینجا درآورده‌ام» با آثاری از فرشید ملکی تا ۴ خردادماه در گالری طراحان آزاد برقرار است.

گالری طراحان آزاد در میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس واقع شده است.

گالری پنج‌شنبه‌ها تعطیل است. امکان بازدید از این نمایشگاه در سایر روزهای هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم شده است.

گالری این‌جا

نمایشگاه انفرادی طراحی و نقاشی «تعلیق» با آثاری از ثمیلا امیرابراهیمی روز جمعه (۲۴ اردیبهشت ماه) در گالری این‌جا افتتاح می‌شود و تا ۲۱ خردادماه نیز ادامه دارد.

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۳ تا ۱۹ فراهم شده است. گالری روزهای شنبه تعطیل شده است.

گالری این جا در خیاﺑﺎن کریمخان‌زند، خیابان میرزای‌شیرازی، شماره ۹۵ واقع شده است.

گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی نقاشی و طراحی با آثاری از حمیدرضا اندرز و با عنوان «آوند زمان» تا ۲۹ اردیبهشت ماه در گالری شیرین برگزار است.

بازدید از این نمایشگاه به دلیل جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا، فقط با تعیین وقت قبلی امکان‌پذیر است. علاقه‌مندان می‌توانند روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزهای هفته (به غیر از دوشنبه‌ها) از ساعت ۱۱ تا ۱۹ از این نمایشگاه بازدید کنند.

گالری شیرین در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره ۵ واقع شده است.

گالری آرتیبیشن

نمایشگاهی از آثار محمدعلی ترقی‌جاه، ناصر اویسی و صادق تبریزی تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه در گالری آرتیبیشن برقرار است.

بازدید از این نمایشگاه با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان این آثار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به آدرس خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینۀ ارشاد، نرسیده‌ به همت، گل‌نبی(غرب)، میدان احمدی‌روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا(قندی)، پلاک ۶ مراجعه کنند. همچنین نمایشگاه برای افرادی که در قرنطینه به سر می‌برند، به صورت آنلاین و همزمان با آغاز نمایشگاه دایر است.

گالری ثالث

گالری «ثالث» نیز تا ۲۹ اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی «طبیعت با جان» است. در این نمایشگاه آثار علیرضا آدم بکان، عیسی جباری ممقانی، فرید جهانگیر، محمود جوادی‌پور، کیخسرو خروش، مصطفی دشتی، هوشنگ سیحون، جلال شباهنگی، بهجت صدر، یعقوب عمامه‌پیچ، محمد فاسونکی، مجید فعال، سیاوش کسرایی، علی گلستانه، حسین محجوبی، سیراک ملکنیان، ساسان نصیری و منوچهر نیازی ارائه شده است.

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ فراهم شده است. گالری ثالث در خیابان کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره١٤٨ واقع شده است.

گالری ویستا

منتخبی از طرح‌های شیرین اتحادیه تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در گالری ویستا برقرار است. این طرح‌ها متعلق به سال‌های ۶۶ تا ۹۹ است.

علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (غیر از شنبه‌ها) از این آثار این نمایشگاه بازدید کنند.

گالری ویستا در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم واقع شده است.