روزنامه خراسان نوشت: نقش‌آفرینی دیده ‌نشده زنده ‌یادان حسین محب اهری و علی انصاریان در سریال «۸۷ متر» روی آنتن خواهد رفت. با پایان قریب ‌الوقوع سریال «دودکش ۲»، قرار است مجموعه جدیدی جایگزین آن شود و از شبکه یک سیما روی آنتن برود. «پس از آزادی» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر و «۸۷ متر» به […]

بازگشت خالق «روزگار قریب» به تلویزیون

روزنامه خراسان نوشت: نقش‌آفرینی دیده ‌نشده زنده ‌یادان حسین محب اهری و علی انصاریان در سریال «۸۷ متر» روی آنتن خواهد رفت.

با پایان قریب ‌الوقوع سریال «دودکش ۲»، قرار است مجموعه جدیدی جایگزین آن شود و از شبکه یک سیما روی آنتن برود. «پس از آزادی» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر و «۸۷ متر» به کارگردانی کیانوش عیاری گزینه‌های شبکه یک برای پخش هستند. با این حال خود عیاری به تازگی گفته که قطعی بودن پخش این مجموعه را به وی اعلام کرده‌اند. بنابراین احتمالا «۸۷ متر» جایگزین «دودکش ۲» خواهد شد و در روزهای ماه محرم و صفر به روی آنتن خواهد رفت.

داستان و بازیگران

سریال ۴۰ قسمتی «۸۷ متر» برای اولین بار مرداد سال ۹۶ کلید خورد و دی ۹۹ به پایان رسید؛ در این فاصله زمانی تولید این سریال بارها به دلیل مشکلات مالی متوقف شد تا جایی که این سریال را به یکی از طولانی‌ترین تولیدات تلویزیون در ژانری غیر از ژانر تاریخی تبدیل کرد. قصه «۸۷ متر» درباره دو خانواده «خلیلی» و «پوردورانی» است که صبح روز اسباب ‌کشی به خانه جدید، متوجه می‌شوند فروشنده این خانه ۸۷ متری را به هر دوی آن‌ها فروخته و در واقع کلاهبرداری کرده است. علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، شهین تسلیمی، حسین سلیمانی، دیبا زاهدی، علی سلیمانی، زنده‌یاد حسین محب ‌اهری، شبنم عرفی‌نژاد، داریوش کاردان، فریده سپاه‌منصور، سعید پیردوست، مریم سلطانی و محمد بحرانی بازیگران این مجموعه را تشکیل می‌دهند. مهران رجبی که در سریال «روزگار قریب» و فیلم «خانه پدری» هم بازی کرده بود، در این سریال هم نقش یکی از شخصیت های اصلی را ایفا کرده است.

حضور ۲ چهره فقید

سریال «۸۷ متر» یکی از آخرین نقش‌آفرینی‌های دیده ‌نشده زنده‌یادان حسین محب‌اهری و علی انصاریان نیز هست. محب‌اهری که سال ۹۷ بر اثر سرطان درگذشت، در جلد یکی از نقش‌های اصلی سریال تازه کیانوش عیاری هنرنمایی کرد. انصاریان فوتبالیست سابق و بازیگر فقید نیز که در سال ۹۹ بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت، در یکی از نقش‌ های فرعی «۸۷ متر» جلوی دوربین رفته بود. آن‌ قدر فاصله تولید تا پخش این سریال زیاد شد که دیگر این چهره‌ها در بین ما نیستند تا سریال‌شان را به تماشا بنشینند.

بازگشت عیاری به سیما

برگ برنده مهم «۸۷ متر»، کارگردان آن است. کیانوش عیاری فیلمساز باسابقه‌ای که دو عنوان از مهم ترین سریال‌های دو دهه اخیر تلویزیون را ساخته است: «هزاران چشم» و «روزگار قریب». عیاری را که در سینما نیز آثار مهمی چون «شبح کژدم»، «آبادانی‌ها» و «خانه پدری» ساخته، از فیلمسازان شاخص و دارای امضای سینمای ایران می‌دانند. او که سال‌هاست گزیده‌کاری را پیشه کرده، پس از مجموعه ماندگار «روزگار قریب»، بیش از یک دهه از تلویزیون دور بود تا این که به سریال «۸۷ متر» رسید. باید دید آیا کیانوش عیاری در سریال تازه خود نیز خواهد توانست تا موفقیت «روزگار قریب» را تکرار کند یا نه؛ اگر چه از نظر کیفی، با وجود حساسیت‌ هایی که عیاری دارد، می‌توان از حالا مطمئن بود که با اثری خوش‌ساخت روبه‌رو خواهیم بود.

۵۸۵۸