تسنیم نوشت: در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه، واردات ایران از عراق از لحاظ ارزش ۴۳۰درصد افزایش پیدا کرده و صادرات نیز ۳۱درصد رشد را تجربه کرده است. سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: عراق دومین کشور خریدار کالاهای ایرانی در چند سال اخیر بوده که متاسفانه در سال گذشته […]

رشد ۴۳۰ درصدی واردات از عراق/ صادرات به عراق ۳۱ درصد افزایش یافت

تسنیم نوشت: در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه، واردات ایران از عراق از لحاظ ارزش ۴۳۰درصد افزایش پیدا کرده و صادرات نیز ۳۱درصد رشد را تجربه کرده است.

سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: عراق دومین کشور خریدار کالاهای ایرانی در چند سال اخیر بوده که متاسفانه در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، چند مرز با این کشور ماهها مسدود شد و مانند بسیاری از کشورها تجارتمان در سال گذشته کاهش یافت.

در پنج ماه نخست امسال با بی اثر شدن آثار کرونا بر تجارت خارجی روند تجارت خارجی کشور رو به رشد بوده و همین امر در خصوص عراق به عنوان دومین شریک صادراتی کشورمان نیز موثر بوده است.

رشد ۴۳۰ درصدی واردات از عراق/ صادرات به عراق ۳۱ درصد افزایش یافت

لطیفی توضیح داد: صادرات کشورمان به عراق تا پایان مرداد ماه، بیش از ۱۲ میلیون و ۲۴هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۱۶۳میلیون و ۳۴۳هزار و ۲۴۸دلار بوده است که نسبت به پنج ماه نخست سال قبل، از لحاظ وزنی ۵۳درصد رشد و از لحاظ ارزش ۳۱ درصد رشد را شاهد بودیم.

در ۵ماهه نخست امسال ۳۱۳هزار و ۶۱۲ تن کالا به ارزش ۱۷۵میلیون و ۹۸۹هزار و ۶۸۷دلار نیز از عراق وارد کشورمان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۹۷۰درصد و از لحاظ ارزش ۴۳۰درصد رشد را شاهد بودیم.

۲۲۳۲۲۵