امروز بهشت زهرا اعلام کرد مرگ و میر کرونایی نسبت به نقطه اوج کرونا به نصف رسیده است. همچنین امروز درباره واردات روزانه یک میلیون دوز در خلال بیش از یک ماه گذشته اطلاع‌رسانی شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز وزارت بهداشت اعلام کرد طی ۴۵ روز اخیر بیش از ۴۱ میلیون دوز واکسن وارد […]

آغاز واکسیناسیون کودکان در روزی که مرگ‌ومیر کرونایی کاهش داشت

امروز بهشت زهرا اعلام کرد مرگ و میر کرونایی نسبت به نقطه اوج کرونا به نصف رسیده است. همچنین امروز درباره واردات روزانه یک میلیون دوز در خلال بیش از یک ماه گذشته اطلاع‌رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز وزارت بهداشت اعلام کرد طی ۴۵ روز اخیر بیش از ۴۱ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است. امروز همچنین سایت نام‌نویسی واکسن برای دانش آموزان پایه دوازدهم باز شد.

مهمترین اخبار کرونایی امروز به شرح زیر است:

در دولت قبل برای خرید ۱۱۰ میلیون دُز واکسن مذاکره و قرارداد امضا شد

اعتمادآنلاین نوشت: یک منبع آگاه نزدیک به دولت تدبیر و امید گفت: این ادعا که صرفا چند تماس تلفنی رئیس‌جمهور فعلی با روسای جمهور چین و روسیه منجر به تشدید واردات واکسن شده، ادعاهای ساده‌لوحانه‌ای است که اگر ناشی از بی‌اطلاعی نباشد، قطعا ناشی از غرض‌ورزی است.

مادران شیرده مبتلا به کرونا، تغذیه کودک با شیر را ادامه دهند

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: انتقال کرونا از طریـق تغذیه مســتقیم از شیر مادر ثابـت نشده است، لذا دلیلی برای قطع شیردهی یا جلوگیری از آن وجود ندارد.

وزیر بهداشت: واکسیناسیون را خانه به خانه انجام می‌دهیم

مهر نوشت: وزیر بهداشت گفت: با انجام واکسیناسیون بسیاری از محدودیت ها تغییر کرده و قرنطینه هوشمند عملی می‌شود و مردم می‌توانند هر اقدامی را به شرط تزریق واکسن انجام دهند.

فوت ۳۹۱ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، آمار فوتی های کرونا در کشور به ۱۱۷ هزار و ۱۸۲ نفر رسید.

آغاز واکسیناسیون دانش آموزان استان البرز متولد مهر ۸۲ تا مهر ۸۳

سخنگوی ستاد کرونای البرز با بیان اینکه محدودیت‌های سنی واکسن به سرعت در حال برداشته شدن است و سنین مختلف در حال تزریق هستند گفت: دانش آموزان متولد مهر ۸۲ تا مهر ۸۳ می‌توانند واکسن بزنند.

آغاز واکسیناسیون کودکان در روزی که مرگ‌ومیر کرونایی کاهش داشت

کلاس‌های این دانشگاه از اول مهر حضوری است

مهر نوشت: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: کلاس‌های درس دانشجویان مقاطع تکمیلی، ارشد و دکترا در سال تحصیلی جدید حضوری خواهد بود.

آمار مرگ کرونایی در تهران نصف شد

فارس نوشت: درباره آمار متوفیان کرونا در پایتخت در شرایط نارنجی کرونا سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) توضیح داد.

واکسیناسیون دانش‌آموزان آغاز شد

واکسیناسیون دانش‌آموزان ١٢ تا ١٨ سال در کشور آغاز شده است.

یونیسف: هرچه زودتر مدارس را بازگشایی کنید

ایرنا نوشت: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به این که دانش آموزان در سراسر جهان به طور تقریبی ۱.۸ تریلیون ساعت آموزشی را در دوران همه گیری کرونا از دست داده اند، از دولت ها خواست زمان گشایش مدارس را هرچه زودتر اعلام کنند.

آغاز واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال از امروز

سامانه نوبت دهی واکسیناسیون برای متولدین اول مهر ۱۳۸۲ تا اول مهر ۱۳۸۳، سن ورود به سال آخر متوسطه باز شده است و سایر دانش‌آموزان باید تا باز شدن سامانه منتظر بمانند.

دانش‌آموزان و کودکان ایران چه واکسنی می‌زنند؟

مهر نوشت: مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، گفت: واکسن سینوفارم بزرگسالان برای افراد زیر ۱۸ سال هم قابل استفاده است.

افزایش مسمومیت الکلی کودکان ایرانی در بحران کرونا

الکلی توسط کودکان و نوجوانان در همه‌گیری کرونا افزایش داشته است.

تولید ۳ میلیون دوز واکسن مشترک ایران-استرالیا در یک ماه

تسنیم نوشت: محقق کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی – استرالیایی کرونا گفت: در صورتی که وزارت بهداشت برای تولید این واکسن مجوز مصرف اضطراری صادر کند، تا آخر مهرماه می‌توان ۳ میلیون دوز از این واکسن تولید کرد.

آغاز واکسیناسیون کودکان در روزی که مرگ‌ومیر کرونایی کاهش داشت

راهنمای مصرف مواد خوراکی قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا

مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند به کاهش عوارض جانبی کوتاه‌مدت واکسن کرونا و افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن کمک کند.

آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان؛ سامانه نام‌نویسی باز شد

دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳) می‌توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند.

ویروس لامبدا؟ اندازه دلتا خطرناک نیست

ایرنا نوشت: اخبار و اطلاعات مختلفی در هفته‌های اخیر درمورد ویژگی های ویروس جهش یافته لامبدا ازجمله سرعت انتشار بالا و قدرت کشندگی این ویروس منتشر شده است اما آیا این مطالب و اطلاعات از پایه و اساس علمی برخوردار است؟

واردات بیش از ۴۱ میلیون دوز واکسن در ۴۵ روز اخیر

رییس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران با تشریح ماجرای سرعت گرفتن واردات واکسن کرونا در دولت سیزدهم، از واردات بیش از ۴۱ میلیون دُز واکسن در یک ماه و نیم گذشته خبر داد.

۴۷۲۳۱