سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر، با نکوداشت سه فعال فقیدِ این عرصه از جمله فرشته طائرپور، برگزار خواهد شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست رسانه‌ای سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، امروز (پنجشنبه یکم مهر) در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار و به صورت […]

اعلامِ جزییات برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر، با نکوداشت سه فعال فقیدِ این عرصه از جمله فرشته طائرپور، برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست رسانه‌ای سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، امروز (پنجشنبه یکم مهر) در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار و به صورت مجازی هم پخش شد.

علیرضا تابش، دبیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در آغاز این نشست، گفت: «شعار جشنواره امسال، «سینما، سرزمین خیال» است و هدف‌مان این بود که شعار، متناسب با اوضاع این روزها باشد و از آن‌جایی که رسالت سینما حفظ امید است، در شرایط کرونا، کودکان سوگوار، خیال را مرهمی برای روح زخم‌دیده خود می‌بینند.»

او ادامه داد: «امسال، ۱۰ وب‌سری، ۱۷ فیلم کوتاه داستانی و ۱۸ اثر بلند داستانی به جشنواره راه یافته‌اند. در بخش بین‌الملل، ۱۰ فیلم خارجی و دو فیلم ایرانی «یدو» و «پسران دریا» را داریم که در کنار ۱۰ اثر دیگر رقابت می‌کنند. همچنین ۱۳ اثر کوتاه بین‌الملل داریم که ۳ عنوان آن از ایران است و فیلم‌هایی از کشورهای هند، اسپانیا، روسیه، لبنان، کرواسی، لوکزامبورگ، اسلوواکی، استونی، آلمان، روسیه، پرو، ترکیه، ایتالیا، ایسلند و… نیز در جشنواره حضور دارند. ۱۶ اثر هم در بخش ویژه کرونای جشنواره، به نمایش درخواهند آمد.»

به گفته تابش، حامد جعفری، مهین جواهریان، رضا درستکار، بهرام دهقانیار، بهروز شعیبی، گلاره عباسی و سهیل موفق، داوران بخش ملی هستند و در بخش بین‌الملل، داورانی از آلمان، شیلی و سوئد، آثار را به صورت آنلاین قضاوت می‌کنند. از ترکیه و افغانستان هم داورانی در بخش پویانمایی کوتاه، حضور دارند.

دبیر جشنواره۳۴ در ادامه گفت: «این دوره از جشنواره، فیزیکی-مجازی برگزار می‌شود و سه پلتفرم ، میزبان مجازی جشنواره هستند و مخاطبان برخط می‌توانند مطابق با جدول پخش، به تماشای آن‌ها بنشینند.»

او افزود: «در خانه جشنواره اصفهان هم، داوران کودک و نوجوان را میزبانی خواهیم کرد که از بین داوطلبان ۶ تا ۱۶ ساله انتخاب خواهند شد. »

تابش در ادامه نشست، از برگزاری ۳ کارگاه با مدرسان بین‌المللی و سه کارگاه ملی هم خبر داد.

همچنین به گفته او، در افتتاحیه جشنواره سی و چهارم، نکوداشت زنده‌یاد منصور نورپور، مدیر فقید سینما قدس اصفهان برگزار خواهد شد و در اختتامیه هم، یادِ دو شخصیت محوری و فقید سینمای کودک و نوجوان، فرشته طائرپور و محمد ابوالحسنی، زنده خواهد شد.

بنا به گزارش روابط عمومی جشنواره سی و چهارم فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ۱۸ اثر بلند داستانی زیر در این دوره به نمایش درخواهند آمد:

«اشکنه»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی وحید پاکزاد

«بَلیط، (بلوط)»، به کارگردانی مرتضی رحیمی و تهیه‌کنندگی سید علیرضا سجادپور

«بامبالا»، به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی بهروز مفید

«بر لبه پرتگاه»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود فرخنده طینت‌فرد

«برزنگی»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین قاسمی‌جامی

«پسران دریا»، به کارگردانی افشین هاشمی و حسین قاسمی‌جامی و تهیه‌کنندگی بهروز نشان

«پسرم، رسول»، به کارگردانی نبی قلی‌زاده و تهیه‌کنندگی مریم پیرکاری

«ترانه‌های پدری»، به کارگردانی محمد بصیری و تهیه‌کنندگی علی ژکان

«تیام»، به کارگردانی امیرحسین عنایتی و تهیه‌کنندگی اسفندیار حاج‌حسنی

«خبرنگار»، به کارگردانی ابراهیم فروزش و تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا سبط احمدی

«داستان‌های هزار و یک روز یا افسانه بناسان، غول چراغ جادو»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حبیب احمدزاده

«راز قلعه»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کریم رناسیان

«زندگی و زندگی»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی‌ قوی‌تن

«سوییپر»، به کارگردانی امین شجاعی باغینی و تهیه‌کنندگی امین شجاعی باغینی و علی‌میرزاده

«شهر گربه‌ها»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدجواد هاشمی

«لیپار»، به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی سعید خانی

«یدو»، به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح

«یکی بود، یکی نبود»، به کارگردانی مرضیه منصوری و تهیه‌کنندگی پرویز امیری- محصول شبکه قرآن

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر برابر با ۸ تا ۱۳ اکتبر در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل، برگزار خواهد شد.

۵۷۵۷