فارس نوشت: رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این مطلب که تصادفات دومین عامل مرگ و میر در کشور است گفت: در هرساعت ۲ نفر بر اثر سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند. سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در همایش یادبود قربانیان سوانح ترافیکی به آمار تصادفات اشاره و اظهار […]

«تصادفات» دومین عامل مرگ و میر در کشور/ در هر ساعت ۲ نفر جان می‌بازند!

فارس نوشت: رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این مطلب که تصادفات دومین عامل مرگ و میر در کشور است گفت: در هرساعت ۲ نفر بر اثر سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند.

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در همایش یادبود قربانیان سوانح ترافیکی به آمار تصادفات اشاره و اظهار داشت: تصادفات در دنیا سومین عامل مرگ و میر و در کشور ما دومین عامل مرگ و میر محسوب می‌شود که در هر ساعت به طور متوسط دو نفر جان خود را بر اثر تصادف از دست داده و ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح و معلول و قطع نخاع می شوند.

وی تصریح کرد: در سال ۸۵ سالانه ۲۸ هزار نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر مجروح و معلول می‌شدند اما با همکاری دستگاه‌های مختلف و آموزش‌های همگانی این آمار در سال ۹۹ به ۱۶ هزار کشته و ۲۸۸ هزار مجروح و معلول کاهش یافت.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: تقریباً ۱۵ تا ۲۰ درصد کسانی که در تصادفات مجروح می‌شوند منجر به قطع نخاعی یا مصدومیت اساسی می‌شوند که این موضوع تصادف بر اثر یک آن غفلت و در کسری از ثانیه به وقوع می پیوندد.

۴۷۲۳۳