باشگاه خبرنگاران نوشت: کدو سبز حاوی ویتامین‌های زیادی است که می‌تواند بیماری‌های گوناگون را درمان کرده و باعث تقویت حافظه شود. کدو سبز یکی از غذاهای مغذی بوده که شامل ارزش غذایی بالا و مواد مغذی مانند: ویتامین C، ویتامین A، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، منگنز، فسفر وریبوفلاوین است و دارای طبع سرد و […]

این ماده غذایی برای تقویت حافظه مفید است

باشگاه خبرنگاران نوشت: کدو سبز حاوی ویتامین‌های زیادی است که می‌تواند بیماری‌های گوناگون را درمان کرده و باعث تقویت حافظه شود.

کدو سبز یکی از غذاهای مغذی بوده که شامل ارزش غذایی بالا و مواد مغذی مانند: ویتامین C، ویتامین A، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، منگنز، فسفر وریبوفلاوین است و دارای طبع سرد و خک است.

این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامین B۱ و B۶ مورد نیاز بدن را نیز تأمین می‌کند. از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می‌توان به پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان، ویتامین K و… اشاره کرد. مصرف کدو سبز به پیشگیری از بیماری اسکوربوت، کبودی و… که در نتیجه‌ی کمبود ویتامین C به وجود می‌آید کمک خواهد کرد، همچنین می‌تواند به پیشگیری از بروز سرطان و پیری زودرس بپردازد. در واقع این گیاه حاوی عناصر ضد سرطانی بوده و از سرطان کولون (روده بزرگ) پیشگیری می‌کند.

پتاسیم موجود در کدو سبز برای کاهش فشارخون بسیار مفید است و مصرف آن از افزایش قند و چربی خون جلوگیری می‌کند؛ بنابراین کدو سبز یکی از بهترین و مغذی‌ترین غذاها برای مبارزه با بیماری هاست، به دلیل اینکه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. همچنین از آن جایی که کدوسبز دارای ویتامین‌های C بالایی است، می‌تواند بیماری آسم را درمان کند.

برخی از دانشمندان معتقد هستند که کدو سبز حاوی ترکیبات ضد پیری بسیار خوبی است و به همین علت آنتی اکسیدان‌های موجود در آن موجب تقویت حافظه و کاهش مشکلات وابسته به سن به میزان ۴۰ درصد می‌شود.

بر طبق تحقیق انجام شده توسط دانشگاه راش در شیکاگو، ویتامین A و E در ترکیب با اسیدهای چرب امگا ۳ جذب آنتی اکسیدن‌های محلول در چربی را تقویت کرده و به بازسازی مؤثر سلول‌های مغزی کمک می‌کند.

کاهش وزن با مصرف کدو سبز

بیش از ۹۵ درصد کدو سبز آب است و برای افرادی که قصد لاغری دارند بهترین منبع کاهش وزن به شمار می‌آید. همچنین، کدو سبز حاوی کالری کمی است به صورتی که هر ۱۰۰ گرم آن فقط حدود ۲۵ کالری دارد. علاوه بر این مشخص شده است که کدو سبز متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد.

فواید بیشمار مصرف کدو سبز

افزودن کدو سبز به نان‌ها و کلوچه ها، آن‌ها را سه برابر مرطوب‌تر و لطیف‌تر می‌کند.

کدو یبوست و سوء هاضمه را رفع و رگ‌های بدن را تمیز خواهد کرد.

برای یرقان بسیار مفید بوده و باعث کاهش تب بدن افراد خواهد شد.

کدو ادرار آور بوده و مصرف آن برای رفع اختلالات کلیه و مثانه بسیار مفید است.

همچنین مس یافت شده در کدو سبز تاثیر به سزایی در کاهش علایم آرتروزهای روماتیسمی دارد.

نکاتی برای خرید و نگهداری کدو سبز

حتما در زمان خرید، کدو سبزهایی را انتخاب کنید که سنگین‌تر از اندازه شان بوده و دارای پوست براق و تمیز باشند. کدو را باید نشسته در کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کنید در اینصورت تا هفت روز سالم خواهند ماند.

همچنین، پوست کدوسبز نباید بیش از حد سفت باشد؛ چرا که که پوست سفت نشاندهنده بیش از حد رسیدن کدو است.

۴۷۲۳۳