ایرنا نوشت: در یک رویداد چند رسانه‌ای در سفارت ایتالیا در تهران، آثار «عباس کیارستمی» به نمایش درآمد. جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در تهران روز پنجشنبه میزبان بزرگداشت عباس کیارستمی با یک نمایشگاه عکس ویژه، اجرای موسیقی کلاسیک و نمایش دو فیلم مستند از مکان‌هایی است که الهام‌بخش کیارستمی بوده است. سفیر ایتالیا در تهران […]

بزرگداشت عباس کیارستمی در سفارت ایتالیا در تهران

ایرنا نوشت: در یک رویداد چند رسانه‌ای در سفارت ایتالیا در تهران، آثار «عباس کیارستمی» به نمایش درآمد.

جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در تهران روز پنجشنبه میزبان بزرگداشت عباس کیارستمی با یک نمایشگاه عکس ویژه، اجرای موسیقی کلاسیک و نمایش دو فیلم مستند از مکان‌هایی است که الهام‌بخش کیارستمی بوده است.

سفیر ایتالیا در تهران در مورد این رویداد و ابتکار جدید فرهنگی، از اهمیت هنری فوق‌العاده آثار کیارستمی و همچنین از سبک نوآورانه و منحصر به فرد وی یاد کرد که از سینمای نئورئالیستی ایتالیا نیز الهام گرفته است.

نمایشگاه عکسی که در باغ محل اقامت سفیر ایتالیا در تهران به نمایش گذاشته شد، شامل ۲۱ عکس از جشنواره بین المللی جایزه عکس پنج ۲۰۲۱ توسط ۱۶ عکاس برجسته ایرانی و خارجی بود.

این جشنواره از مستند تحسین شده کیارستمی به نام پنج (۲۰۰۳) الهام گرفته شده است که شامل پنج نمای دور است که رو به اقیانوس و بیشتر با موقعیت‌های ثابت دوربین فیلم‌برداری شده است. نمایشگاه سالانه عکس که توسط مهدی شادی‌زاده در سال ۲۰۲۰ تاسیس شد، توسط فرهود نصیری و علیرضا شادی‌زاده سرپرستی می شود و سیمین بایرامی مدیریت آن را بر عهده دارد.

به همین مناسبت دو مستند کوتاه ویدئویی با عنوان تک درخت روستای آرو و در جستجوی زمان از دست رفته توسط مهدی شادی‌زاده به نمایش درآمدند که شامل مناظر و مکان‌های طبیعی الهام‌بخش کیارستمی و خاص در فیلم‌های او بودند.

با هدف بازآفرینی روح نئورئالیستی سینمای کیارستمی از طریق صدای موسیقی مینی‌مالیستی، اجرای ویژه پیانو و ویولن توسط الناز مشتاقی و بهزاد جعفریان نیز در این مراسم گنجانده شد.

۵۸۵۸