ایران نوشت:اواسط اسفند سال گذشته مرد میانسالی در منطقه ازگل به قتل رسید. با مخابره این گزارش به بازپرس حبیب‌الله شعبانی، تیم جنایی راهی محل جنایت شد. با حضور در محل، آنها با جسد مرد میانسال پشت فرمان خودرواش مواجه شدند که با شلیک گلوله به قتل رسیده بود. خانواده مقتول در تحقیقات عنوان کردند […]

استاد جامعه شناسی دانشگاه چرا دست به اسلحه برد و آدم کشت؟

ایران نوشت:اواسط اسفند سال گذشته مرد میانسالی در منطقه ازگل به قتل رسید. با مخابره این گزارش به بازپرس حبیب‌الله شعبانی، تیم جنایی راهی محل جنایت شد. با حضور در محل، آنها با جسد مرد میانسال پشت فرمان خودرواش مواجه شدند که با شلیک گلوله به قتل رسیده بود.

خانواده مقتول در تحقیقات عنوان کردند وی ۳۰۰ میلیون تومان از مردی به‌ نام ناصر طلب داشت و قرار بود به ملاقات ناصر برود ،اما این حادثه رخ داد.
به‌ دنبال اظهارات خانواده مقتول، تحقیقات برای شناسایی ناصر به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت ادامه یافت، اما وی در تحقیقات مدعی شد اصلاً مقتول را نمی‌شناخته است. با این حال در جیب‌های وی دست نوشته‌ای پیدا شد که راز جنایت را برملا می‌کرد.
مضمون دستنوشته این بود که ماجرای این جنایت ناموسی بوده و مدارکی برای اثبات این ماجرا دارم، اگر از من به اتهام قتل شکایت کنید فیلم‌ها و مدارکی که از مقتول گرفته‌ام را در فضای مجازی منتشر خواهم کرد.
با اینکه مرد میانسال که استاد دانشگاه بود و دکترای علوم اجتماعی داشت، مدعی بود که نامه را شخصی در خیابان به او داده است اما با پیدا شدن ۵ نسخه دیگر از این نامه در خانه‌اش ظن مأموران به وی بیشتر شد.

در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، تیم جنایی پی برد که دکتر میانسال خانه دیگری هم دارد. با مشخص شدن این موضوع و ورود کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به خانه مورد نظر، اسلحه‌ای که سه تیر با آن شلیک شده بود کشف شد.با کشف اسلحه در خانه مرد میانسال، تحقیقات از وی ادامه یافت اما استاد دانشگاه به رغم مدارک و شواهد همچنان منکر جنایت است.

۲۳۳۰۲