پرداخت عوارض آزادراهی در مراکز نقل و انتقال خودرو میسر شد. به گفته مدیرعامل شرکت سامانه پرداخت های نوین آزاد راههای کشور (سپندار)، در کنار کلیه روش‌های قبلی پرداخت عوارض آزاد راهی، به منظور افزایش سهولت،‌ از مهر ماه امسال امکان پرداخت عوارض آزادراهی در مراکز نقل و انتقال خودرو نیز فراهم شده و تسویه […]

پرداخت عوارض آزادراهی در مراکز نقل و انتقال خودرو

پرداخت عوارض آزادراهی در مراکز نقل و انتقال خودرو میسر شد.

به گفته مدیرعامل شرکت سامانه پرداخت های نوین آزاد راههای کشور (سپندار)، در کنار کلیه روش‌های قبلی پرداخت عوارض آزاد راهی، به منظور افزایش سهولت،‌ از مهر ماه امسال امکان پرداخت عوارض آزادراهی در مراکز نقل و انتقال خودرو نیز فراهم شده و تسویه بدهی عوارض آزادراهی و دریافت گواهی مفاصاحساب در زمان نقل و انتقال خودرو الزامی شده است. از این رو دستگاه‌های کارت‌خوان ویژه در کلیه مراکز نقل ‌و انتقال خودرو تامین شده و گزینه دریافت مفاصاحساب عوارض آزادراهی در فرم‌های مربوطه اضافه شده است. با این روش، بدهی عوارض آزادراهی هر پلاک، در زمان نقل و انتقال توسط فروشنده خودرو تصفیه و پلاک خودرو بدون هیچ‌گونه بدهی به خریدار منتقل می‌شود.

امین فرج اللهی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بسیاری از آزادراه‌های کشور از ابتدای سال ۱۳۹۸ تحت پوشش سرویس آنی‌رو در آمده‌اند، در صورتی‌که هنوز نسبت به پرداخت بدهی‌های عوارض آزادراهی خود اقدام ننموده باشید، بدهی مربوط به کلیه ترددهای آزادراهی شما با درج پلاک و مالک خودرو در سامانه موجود بوده و در زمان تهیه گواهی مفاصاحساب به شما ارائه خواهد شد. مالک خودرو موظف است قبل از هرگونه نقل و انتقال نسبت به تسویه این بدهی اقدام نماید. لازم به ذکر است مهلت پرداخت قبوض عوارض آزادراهی صادر شده ۷ روز می باشد و در صورت عدم پرداخت، مشمول اعمال قانون توسط پلیس راهور ناجا خواهد شد.

گفتنی است از ابتدای راه‌اندازی پروژه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی تا به امروز، روش‌های متنوعی برای پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه‌های تحت پوشش سامانه آنی‌رو پیش‌بینی شده است. از آن جمله می‌توان به پرداخت از طریق برنامه‌های تلفن همراه (اپلیکیشن) پرکاربرد، وب‌سایت‌های معتبر و کد دستوری USSD اشاره کرد. با این حال یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها، پرداخت از طریق وب‌سایت آنی‌رو است. ترددکنندگان می‌توانند به سادگی با مراجعه به وب‌سایت آنی‌رو به نشانی اینترنتی www.aaniro.ir نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی خود اقدام نمایند. در این وب‌سایت همچنین امکان پرداخت خودکار عوارض در آزادراه‌های تحت پوشش نیز فراهم شده است. این ویژگی که با بکارگیری سرویس‌های بانکی در کشور راه اندازی شده است به این صورت است که افراد با شارژ اعتبار خود امکان تسویه عوارض خود را پس از هر تردد به صورت خودکار خواهندداشت دیگر نیازی به مراجعات متعدد به وب‌سایت جهت پرداخت وجود نخواهد داشت. کیوسک‌های آنی­ رو نیز یکی دیگر از راهکارهای موثر برای پرداخت عوارض است، این کیوسک‌ها برای آن دسته از ترددکنندگان آزادراه‌های تحت پوشش که به هر دلیلی مایل به پرداخت اینترنتی نیستند، در نظر گرفته شده‌ است که با مراجعه به وب‌سایت آنی‌رو می‌توان محل دقیق این کیوسک‌ها را مشاهده و مسیریابی کرد.