خشک‌ نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو یک مشکل رایج است که در مواقع زیادی پیش می‌آید. برای آشنایی با علت و نحوه رفع این مشکل با ما همراه باشید. همه انواع ماشین لباسشویی حتی لوازم خانگی برندهای مشهوری مثل دوو نیز ممکن است در شرایط مختلف دچار مشکلاتی شوند که باید در زمان […]

علت خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو

خشک‌ نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو یک مشکل رایج است که در مواقع زیادی پیش می‌آید. برای آشنایی با علت و نحوه رفع این مشکل با ما همراه باشید.

همه انواع ماشین لباسشویی حتی لوازم خانگی برندهای مشهوری مثل دوو نیز ممکن است در شرایط مختلف دچار مشکلاتی شوند که باید در زمان مناسب نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو یکی از این مشکلات است که به دلایل مختلفی پیش می‌آید. برای اینکه همه چیز را درباره این مشکل و راهکارهای حل آن بدانید، این مطلب را تا انتها با دقت مطالعه کنید.

اولین اقدامات بعد از خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو

هر زمان که متوجه خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو شدید، در مرحله اول حتما آن را ریست کنید. ریست کردن ماشین لباسشویی دوو در راهنمای آن به صورت کامل توضیح داده شده است که می‌توانید از آن موارد نهایت استفاده ممکن را ببرید. برای ریست کردن دستی ماشین لباسشویی،‌ در ابتدا آن را خاموش کرده و از پریز برق بکشید.

بعد از اینکه حدود یک دقیقه از این موضوع گذشت، دوباره ماشین لباسشویی دوو را به برق وصل کنید. بعد از این مرحله باز و بسته کردن درب لباسشویی را آغاز کنید. این کار باید حدود شش بار انجام گیرد. مدت زمان هر کدام از این باز کردن‌ها باید حدود ۱۲ ثانیه باشد تا ریست شدن به درستی اتفاق بیفتد.

خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو چه دلایلی دارد؟

عوامل زیادی در ایجاد مشکل خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو نقش دارند که باید آن‌ها را بررسی کرد. چنانچه بتوانید ریشه این مشکل را پیدا کنید، به طور قطع کار راحت‌تری برای تعمیر لباسشویی خواهد داشت. برای اینکه بهتر در این زمینه اطلاعات داشته باشیم، دلایل و عوامل مختلف خشک نشدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی را بیان خواهیم کرد.

قطعی اتصال برق خشک کن لباسشویی

در بسیاری از موارد علت اصلی خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو، مربوط به قطعی و نوسانات مختلف برق است که مانع از کار کردن درست خشک کن خواهد شد. در واقع برق کافی برای عملکرد درست خشک کن به آن نمی‌رسد و به همین علت لباس‌ها خشک باقی خواهند ماند. در برخی از اوقات لباسشویی سالم است و فقط برق ورودی به آن ایراد دارد. ممکن است که پریز خراب باشد و برق کافی را در اختیار لباسشویی قرار ندهد.

بهتر است که همه‌ی موارد به صورت ویژه چک شوند تا علت اصلی کار نکردن خشک کن‌ها مشخص شود. به غیر از این مورد ممکن است که در داخل لباسشویی سیم‌کشی دچار ایراداتی باشد. با توجه به آسیب‌های مختلفی که به سیم‌های داخلی وارد می‌شود،‌ ممکن است که دچار خرابی شده و عملکرد خشک کن را مختل کنند. برای اینکه این مساله حل شود، حتما باید از تعمیرکاران حرفه‌ای لباسشویی دوو از تعمیرگاه ها و نمایندگی تعمیرات معتبر مانند مرکز تعمیرات لباسشویی دوو دیبا پشتیبان کمک بگیرید تا تعمیر ماشین لباسشویی دوو شما به بهترین نحو ممکن انجام گردد.

آسیب به ترانسبرد الکترونیکی

ترانسبرد الکترونیکی بخش مهمی از ماشین لباسشویی دوو به شمار می‌آید که دستورات وارد شده از طرف شما در این قسمت پردازش شده و اجرا خواهد شد. در برخی از اوقات این قطعه دچار آسیب و خرابی خواهد شد که در این صورت، مساله خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو به وجود خواهد آمد. با توجه به اهمیت بالای ترانسبرد الکترونیکی، همواره تلاش کنید تا بهترین کاربرد ممکن را از لباسشویی داشته باشید تا کمتر دچار مساله و بحران شوید.

رعایت نکردن حجم استاندارد لباس در ماشین لباسشویی دوو

هر ماشین لباسشویی دارای یک حجم استاندارد است که شما نمی‌توانید بیشتر از آن حجم استفاده کنید. به طور مثال اگر شما لباسشویی ۷ کیلویی دوو را خریداری کنید، تا هفت کیلوگرم مجاز هستید لباس در داخل آن بریزید. بعضی از افراد به این موضوع دقت نمی‌کنند و به همین علت کارکرد لباسشویی دچار اختلال می‌شود.

زمانی که شما حجم زیادی از لباس‌ها را به داخل لباسشویی می‌ریزید، دستگاه خشک کن نمی‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. در نتیجه بخش زیادی از لباس‌ها خیس باقی می‌مانند و باید آن‌ها را به همان صورت از لباسشویی خارج کنید. خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو به این موضوع هم بستگی دارد پس حتما این مورد را به صورت ویژه رعایت کنید و برای آن برنامه‌ریزی لازم را انجام دهید.

ایجاد آسیب و خرابی در پمپ تخلیه

پمپ تخلیه وظیفه تخلیه کامل آب‌های کثیف حاصل از شستشو را به عهده دارد. زمانی که مدت زمان کار لباسشویی به انتها نزدیک شود،‌ این پمپ شروع به کار کرده و آب کثیف ناشی از شستشو را خالی خواهد کرد. در برخی از موارد گرفتگی در داخل پمپ تخلیه اتفاق می‌افتد که در چنین شرایطی عملکرد پمپ دچار اختلال می‌شود و لباس‌ها خیس باقی می‌مانند. گرفتگی پمپ دلایل زیادی دارد ولی اکثرا وجود پرزهای لباس باعث این گرفتگی و ایجاد مشکل خواهد شد. خرابی یا سوختن پمپ تخلیه می‌تواند دلیل محکمی برای علت خشک نشدن لباس ا در ماشین لباسشویی دوو باشد.

حل مشکل خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو

راهکارهای حل مشکل خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو

در مرحله اول به دنبال ایراد کار باشید. به طور مثال اگر پمپ تخلیه لباسشویی دوو خراب است،‌ در اولین فرصت ممکن برای تعمیر یا تعویض آن برنامه‌ریزی لازم را انجام دهید. همچنین همیشه از لباسشویی در ظرفیت خود استفاده کنید تا بهترین کارایی ممکن را داشته باشد. همچنین در بسیاری از اوقات می‌توان با یک ریست ساده این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کرد. به غیر از این موارد، همواره نظافت ماشین لباسشویی را در نظر بگیرید و هر چند وقت یکبار آن را پاکسازی کنید.

ممکن است الیاف مختلف در لباسشویی قرار بگیرند و عملکرد آن را دچار اختلال کنند. در چنین وضعیتی حتما باید برای پاکسازی لباسشویی برنامه داشته باشید. خیلی از اوقات خیس ماندن لباس‌ها به دلیل گیر کردن الیاف در داخل شلنگ تخلیه است. از آنجا که مسیر عبور آب در شلنگ مسدود است، آب لباس‌ها تخلیه نمی‌شود. بهتر است که هر چند وقت یکبار شلنگ تخلیه را بررسی کنید تا هیچ چیزی در داخل آن گیر نکرده باشد. از مهم‌ترین دلایل برای خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی دوو، عدم استفاده درست و حرفه‌ای از تنظیمات دستگاه است. در لباسشویی‌های جدید شما می‌توانید که نوع خشک کن خود را تنظیم کنید و برای لباس‌ها با اجناس متفاوت از تنظیم خاصی استفاده می‌شود. ممکن است که شما تنظیم دستگاه را اشتباه زده و به نوع لباس دقت نکرده باشید. در این حالت نیز احتمال وقوع این مشکل بسیار خواهد بود.

مشکل خشک نشدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی را جدی بگیرید

فراموش نکنید که این مشکل به دلیل ایجاد آسیب در لباسشویی به وجود آمده است. اگر شما مشکل اصل را ریشه‌یابی و حل نکنید، ممکن است که در آینده‌ای نزدیک سایر بخش‌های ماشین لباسشویی نیز دچار ایرادات اساسی و مهم شود. بهتر است که حتی کوچکترین ایرادات را جدی بگیرید و برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی لازم را انجام دهید. خوشبختانه تعمیرکاران حرفه‌ای نمایندگی تعمیرات دوو مانند نمایندگی دوو دیبا پشتیبان daewooposhtiban.com آمادگی دارند تا علت این مشکل را پیدا کرده و برای حل آن از روش‌های گوناگون استفاده کنند و تعمیرات لوازم خانگی دوو شما از جمله ماشین لباسشویی را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.