معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۰ درصد ‌از محدوده‌های شهری را بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اشغال کرده است و به‌طور متوسط ۳۰ درصد جمعیت شهری در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از شرکت بازآفرینی شهری ایران، وزیر راه و شهرسازی در مراسمی محمد آیینی را به سمت معاون […]

چند درصد از جمعیت شهر تهران بدمسکن هستند؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۰ درصد ‌از محدوده‌های شهری را بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اشغال کرده است و به‌طور متوسط ۳۰ درصد جمعیت شهری در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از شرکت بازآفرینی شهری ایران، وزیر راه و شهرسازی در مراسمی محمد آیینی را به سمت معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران منصوب کرد.

آیینی در این مراسم اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید سالیانه ۲۷۰ محله در بافت‌های ناکارآمد شهری در کشور بازآفرینی شود.

به گفته آیینی، ۲۰ درصد ‌از محدوده‌های شهری را بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اشغال کرده است و به‌طور متوسط ۳۰ درصد جمعیت شهری در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند.

وی تصریح‌کرد: طبق ماده ۵۹ قانون برنامه ششم باید سالیانه دست‌کم ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهری مرمت و احیا شود و این امر با ارائه بسته‌های تشویقی و تسهیلات مناسب محقق خواهد شد.

چند درصد از جمعیت شهر تهران بدمسکن هستند؟

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این‌که در راستای نهضت ملی مسکن باید تولید را به محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری راهبری و هدایت کنیم، گفت: تلاش بر این است در ۲ سال آینده، تولید ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری را با همکاری همکاران سخت‌کوش شرکت به سرانجام برسانیم.

آیینی با اشاره به این‌که آموزش توانمندسازی و مهارت‌آموزی ساکنان در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: هدف این است که با سنددار کردن واحدهای مسکونی واقع در محلات حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیر رسمی، سرمایه‌های آنان به چرخه اقتصادی شهر برگردانیم و ساکنان این مناطق را به نوسازی واحدهایشان ترغیب کنیم.

وی با تاکید بر این‌که بدون مشارکت ساکنان محلات هدف، بخش خصوصی و مشارکت همه نهادهای مرتبط با حوزه بازآفرینی اقدامات نوسازی به سرانجام نخواهد رسید، خاطرنشان‌کرد: حمایت مالی و توانمندسازی ساکنان، ایجاد ساختار اجرایی و مدیریت هماهنگ در محلات هدف از اصول مهم برنامه‌های آتی شرکت بازآفرینی شهری ایران خواهد بود.

این مسئول بیان‌ کرد: همچنین برنامه منسجمی برای توسعه و تحول اجتماع محور ۲ هزار و ۲۰ محله در سطح بسیار وسیع در حوزه بازآفرینی شهری تنظیم شده که به‌زودی اعلام و اجرایی خواهد شد.

۲۲۳۲۲۷