شما قصد این را دارید تا فرش های خانه ی خود را توسط یه قالیشویی خوب بشویید. نه این که ان ها را بدست کلاهبرداران و یا افراد بی کفایت بدهید .پس برای اینکه بتوانید بدون دردسر این کار را بکنید بهتر است مطالب زیر را بخوانید و درصورت وقوع هرمشکلی از دستورالعمل زیر استفاده […]

چگونه از یک قالیشویی شکایت کنیم؟

شما قصد این را دارید تا فرش های خانه ی خود را توسط یه قالیشویی خوب بشویید. نه این که ان ها را بدست کلاهبرداران و یا افراد بی کفایت بدهید .پس برای اینکه بتوانید بدون دردسر این کار را بکنید بهتر است مطالب زیر را بخوانید و درصورت وقوع هرمشکلی از دستورالعمل زیر استفاده کنید.

کلاهبرداری در قالیشویی ها

در حال حاضر کلاهبرداری و سرقت در زمینه شست شوی فرش ها و یا ارائه خدمات نامناسب توسط قالیشویی ها افزایش یافته است .

که در زیر به ۳ دسته بندی تقسیم کرده ایم .

۱- برخی از این مجموعه ها با نام قالیشویی به منزل شما آمده و بعد از شناسایی منزل شما دست به سرقت اموالتان خواهند زد .

۲- نمونه دیگری از سرقت در این زمینه با حمل و نقل فرش ها به مکان دیگری غیر از کارخانه ی قالیشویی و بازنگرداندن آن ها به شما اجرا می شود .

۳-برخی از قالیشویی ها نیز در هنگام ارائه خدمات آسیب ها و خسارت های زیادی را به فرش های شما وارد کرده و بعد آن را به شما تحویل خواهند داد.

در چنین شرایطی هزینه‌های زیادی برایتان رقم خواهد خورد به همین دلیل شما می توانید از قالیشویی مورد نظر شکایت کنید. در حال حاضر شکایت های زیادی در زمینه سرقت فرش در شهروجود دارد .برخی از قالیشویی ها نیز با دریافت فرش های شما آن را تعویض کرد و سپس فرش های بی کیفیت تر به شما تحویل خواهند داد .شما می توانید در چنین شرایطی کلیه مشکلات را به پلیس گزارش کرده و شکایت‌هایی در این زمینه تنظیم کنید اما برای این فرآیند باید سازوکارهایی درنظرگرفته شود دراین بخش به چگونگی و مراحل شکایت از یک قالیشویی را برایتان بازگو خواهیم کرد.

در ابتدایی ترین گام سعی کنید از شرکتی که سیستم حمل و نقل و جمع آوری منظمی دارد خدمات بگیرید.مثل قالیشویی مادر که جز قدیمی ترین قالیشویی های کشور است .

چگونه از یک قالیشویی شکایت کنیم؟

مرحله اول مصالحه با خود شرکت قالیشویی

در ابتدا شما باید نسبت به ایجاد مشکل توسط قالیشویی مطمئن باشید. اگر شما مطمئن هستید که خسارت های ایجاد شده طی دریافت خدمات توسط قالیشویی مورد نظرایجاد شده باشد. می‌توانید شکایت‌هایی در این زمینه تنظیم کنید ابتدا سعی کنید تا مشکل را با همکاری کارخانه ی مربوطه حل کنید اگر مجموعه مورد نظر به هردلیلی نسبت به این موضوع بی اعتنا بود و قصد جبران خسارت ها را نداشت. شما می توانید به صورت جدی تر و قانونی در این زمینه اقدام کنید

درحال حاضر بسیاری از قالیشویی ها دارای مدرک ضمانت نامه کتبی نیز می باشد و بروز هرگونه خسارت در این قالیشویی ها با ارائه هزینه برای تان رقم خواهد خورد که یکی از این قالیشویی های معتبر شرکت مادر می باشد . اما برخی دیگر از قالیشویی ها با وارد کردن خسارت در این زمینه هیچ گونه مسئولیتی قبول نخواهند کرد که در چنین شرایطی شما می توانید به صورت قانونی اقدام به شکایت کنید درصورتی که فرش شما مورد سرقت قرار گرفته باشد. بهتراست سریعاً به پلیس مراجعه کرده و درهمان ابتدای کارشکایت خود را تنظیم کنید.

مرحله دوم شکایت از قالیشویی دراتحادیه صنفی قالیشویان

شما می توانید پس از گفتگو با مجموعه مورد نظر و در صورت حل نشدن اختلاف به اتحادیه صنفی قالیشویان دراین زمینه مراجعه کنید. ابتدا باید نسبت به فعالیت این مجموعه اطلاعات لازم را کسب کرده و سپس درساعات مقرر به اتحادیه مراجعه کنید .شما می توانید شکایت خود را به صورت اینترنتی و کتبی نیز ثبت کنید برای این اقدام می توانید مشکلات خود را به صورت کتبی ثبت کرده و با استفاده از پست به اتحادیه صنفی ارسال کنید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت رسمی اتحادیه قالی شویان شکایت ها و نظرات خود را بازگو کرده و برای آن ها ارسال کنید. موارد ارسالی توسط شما طی مدت زمان کوتاهی بررسی شده و به درخواست تان پاسخ داده خواهد شد .

در ابتدا اتحادیه سعی می‌کند تا مشکلات ایجاد شده را حل کند اما در غیر این صورت برای رفع مشکلات جدی تر پلیس وارد عمل خواهد شد. شما می‌توانید طی تماس با تلفن های اتحادیه نسبت به فرآیند کاری این مجموعه و نیز پیگیری شکایت خود در این زمینه اقدام کنید .معمولاً مسئولان اتحادیه در این زمینه سعی می کنند تا مشکلات و خسارت های ایجاد شده را بدون دخالت مراجع قضایی و با همکاری یکدیگر حل کنند .اما در شرایطی که سرقت های بزرگ و یا فعالیت‌های غیرقانونی صورت گرفته باشد حل این مسئله ها به پلیس واگذار خواهد شد.

چگونه از یک قالیشویی شکایت کنیم؟

مرحله سوم شکایت از قالیشویی

در صورتی که مشکلات شما با مراجعه به اتحادیه صنفی و دریافت همکاری‌های لازم در این زمینه حل نشد می توانید به دفاترشورای حل اختلاف مراجعه کنید در چنین شرایطی شورای حل اختلاف با مطالعه شرایط و مشکلات ایجاد شده در این زمینه سعی می‌کنند تا شکایت نامه ‌ای برای تان تنظیم کند که از این طریق شما می توانید شکایت خود را به صورت رسمی اعلام کنید. پس از آن شکایت نامه تنظیم شده به مجموعه مورد نظرمنتقل شده و در این زمینه اقدامات لازم انجام خواهد شد و در صورت حل نشدن اختلاف شما باید به دادگاه مورد نظر مراجعه کنید تا مشکل شما توسط این ارگان حل شود .در اکثر مواقع شکایت ها و مشکلات ایجاد شده طی استفاده از خدمات قالیشویی ها با اقدامات ساده در این زمینه و بدون تنظیم شکایت نامه حل خواهد شد. اما شما می توانید برای تنظیم شکایت در زمینه سرقت ها و یا کلاهبرداری ها به صورت جدی اقدام کنید.

راه های جلوگیری ازاین مشکلات

اگر می خواهید پس از استفاده از خدمات قالیشویی ها مشکلات و خسارت‌های زیادی برای شما به وجود نیاید بهتر است قبل از استفاده از خدمات دراین زمینه یک قالیشویی خوب و معتبر برای خدمات‌رسانی انتخاب کنید. .مثلا ممکن است این شرکت ها فرش شما را برای رفوگری برده باشند ولی فرش قدیمی شما را خراب تر کرده باشند و به شما تحویل بدهند.بهتر است قبل از هرگونه اقدام در این زمینه با تلفن های اتحادیه صنفی قالیشویان تماس گرفته و نسبت به فعالیت قالیشویی مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنید .اکثر قالیشویی های معتبر و پیشرفته در حال حاضر به گونه ای فعالیت می کنند که خدمات رسانی آن ها بدون هیچ آسیبی برای تان انجام خواهد شد .همچنین در صورت بروز هرگونه خسارت مجموعه مورد نظر هزینه های وارده را برای تان جبران خواهد کرد.

شما می توانید با به کارگیری احتیاط های لازم در این زمینه از بروز هرگونه مشکل و شکایت در هنگام استفاده از خدمات قالیشویی ها جلوگیری کنید. زمانی که شما یک قالیشویی معتبر و مناسب را برای دریافت خدمات انتخاب کنید .به طور حتم هیچگونه مشکلی در این زمینه برای تان پیش نخواهد آمد. در حال حاضر بسیاری از سایت‌های اینترنتی نیز به نقد و بررسی فعالیت قالیشویی ها پرداختند که شما می توانید از این طریق اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده و سپس یک قالیشویی مناسب برای دریافت خدمات انتخاب کنید.