ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از موافقت مقام معظم رهبری با اطلاق عنوان «شهید خدمت» به آتش‌نشانان حادثه پلاسکو خبر داد. سید جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از ۵ سال است […]

با عنوان «شهید خدمت» برای آتش‌نشانان پلاسکو موافقت شد

ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از موافقت مقام معظم رهبری با اطلاق عنوان «شهید خدمت» به آتش‌نشانان حادثه پلاسکو خبر داد.

سید جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از ۵ سال است که از حادثه پلاسکو و شهادت بیش از ۱۶ جوان آتش نشان این مرز و بوم می گذرد گفت: خاطرم است از دقایق نخست این حادثه در محل حاضر و در کنار خانوداه معزز آتش نشان ها بودیم و همواره به مشکلات و به دل پُردرد خانواده‌های شهدای پلاسکو گوش سپرده ایم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: متأسفانه با گذشت حدود ۵ سال از حادثه غم‌انگیزِ آتش‌سوزی و ویرانیِ ساختمان پلاسکو در قلب تهران، هنوز برخی از وعده‌هایی که به خانواده شهدای آتش‌نشان داده شده، محقق نشده است که از جمله می‌توان به عدم اطلاق عنوان «شهید خدمت » به آتش‌نشانان این حادثه اشاره کرد.

وی ادامه داد: پیرو جلساتی که با خانواده شهدای آتش نشان داشتم، مسئله فوق را با دکتر «قالیباف»رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کردم و ایشان وعده دادند پیگیر موضوع خواهند شد و در همین راستا با آقای قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید مذاکراتی صورت گرفته است و در نهایت گردش کار به حضور مقام معظم رهبری جهت کسب تکلیف ارائه شد.

تشکری هاشمی اظهار داشت: دقایقی پیش مطلع شدم مقام معظم رهبری با اطلاق عنوان شهید خدمت به شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو موافقت نموده اند و ان‌شاء الله طی چند روز آینده فرمان رهبر معظم انقلاب از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو ابلاغ خواهد شد.

۴۷۲۳۳