سخنگوی دولت درباره نامه روحانی به پوتین گفت: این نامه در ادامه هماهنگی‌های طرفین درباره این مسائل و آینده همکاری‌های ایران و روسیه بود. علی ربیعی سخنگوی دولت در پرسش و پاسخ مکتوب این هفته خود به موضوع..

سخنگوی دولت درباره نامه روحانی به پوتین گفت: این نامه در ادامه هماهنگی‌های طرفین درباره این مسائل و آینده همکاری‌های ایران و روسیه بود.

علی ربیعی سخنگوی دولت در پرسش و پاسخ مکتوب این هفته خود به موضوع ارسال نامه‌ای از سوی حسن روحانی به پوتین رئیس جمهور روسیه اشاره کرد و در پاسخ به پرسشی درباره نامه اخیر روحانی به پوتین و نتیجه‌بخشی مذاکرات ظریف – پوتین گفت: ایران و روسیه منافع و نگرانی های مشترک فراوانی دارند که لازمه رسیدگی به آنها، ارتباط مستمر میان مقامات دو کشور است. این نامه نیز در ادامه هماهنگی های طرفین درباره این مسائل و آینده همکاری‌های ایران و روسیه بود. زمانی که ایالت متحده دشمنی بی‌سابقه ای را با ملت ایران و روسیه در زمینه های گوناگون در پیش گرفته، تبادل ایده میان روسای جمهور امری طبیعی و به منظور تسریع در پیشرفت امور است.

او ادادمه داد: گاهی لازم است که بخشی از این هماهنگی ها در سطح وزرای خارجه صورت بگیرد و گاهی وارد شدن روسای جمهور ضروری است. سفر آقای ظریف همراه همراه با انتقال پیام رئیس جمهور به آقای پوتین، یک تلاش موفق دیپلماتیک در هر دو سطح مزبور بود.

ربیعی گفت: به طور کلی این سفر دو هدف داشت یکی در خصوص تلاش آمریکا برای ادامه محدودیت های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران بود که لازم بود مجدداً مذاکراتی در سطوح عالی با فدراسیون روسیه صورت گیرد. هدف دیگر نیز تمدید قراردادی است که از بیست سال پیش با فدراسیون روسیه در همه زمینه ها داشته ایم.

منبع: همشهری آنلاین

حسن روحانی
ولادیمیر پوتین